vineri, 11 ianuarie 2008

Johnnie Plimbaretu'

“Too much of everything is bad, but too much of good whisky is barely
enough” - Mark Twain

Sa-l bem pe plimbaretu! Asa spunea un vechi profesor non-conformist de liceu in timp ce scotea un Red Label din rucsac pe un accelerat prafuit ce mergea spre Costinesti...asta e prima amintire gustativa pe are am despre whisky-ul cel mai bine vandut de pe mapamond. Insa hai sa fim seriosi : Johnnie Walker nu este pentru scoleri puberi loviti de precocitate alcoolica in vacante de vara, nici pentru straineri intorsi pe meleaguri est-europene rurale si care beau whisky in loc de tescovina si tulburel, ca semn distinctiv pentru faptul ca au pasit in El Dorado-ul occidental, acolo unde curg rauri de lapte si...bautura fina...Nu, domnilor, whisky nu mai e de mult o bautura de han...Cam de atunci de cand omul Johnnie Walker vindea stafide si otet pe la 1800 intr-o bacanie scotiana si s-a gandit sa combine mai multe feluri de whisky si ceaiuri devenind creatorul unei licori bahice ce avea sa intre in istorie. Johnnie a facut primul pas, fiul sau Alexander a continuat sa mearga iar oamenii au continuat sa bea. Cam asta ar fi povestea Johnnie Walker, o bautura care a transgresat forma unui produs, devenind personaj , brand si filozofie de viata.
Asadar ,domnilor, un whisky bun nu este pentru oricine, e pentru Humphrey Bogart in verile toride petrecute la Casablanca, pentru « il capo di tutti capi » Marlon Brando ,si pentru magantii petrolului din Dallas. Iar azi, se apleaca cu respect in fata barbatilor care se simt puternici, destepti si rafinati. Cred ca am reusit sa fac o idee despre publicul-tinta al acestui produs cu sange albastru…si la ora actuala, Johnnie Walker refuza sa cada in trivial si sa se adreseze maselor…Drept exemplu, si urmatorul clip, pe care creatorii l-au numit sugestiv « The painting ». Enjoy :

Johnnie Walker Paintings

Add to My Profile | More Videos

Prea desteapta sa o intelegi? Clipul este creat de faimoasele studiouri de animatie Aardman si propune o structura epica intelectualiceste provocatoare. Eroul anime-ului porneste din tabloul lui Delacroix , Batalia de la Taillebourg, hoinareste prin universurile de acuarela ale lui Seurat, Miro si Hokusai, strabate romantismul, impresionismul si abstractul pentru a ajunge in final sa deschida usa misterioasa din tabloul lui Magrite, Victoria . Arta prinde viata prin intermediul acestui discurs vizual impecabil inchegat, pentru a ilustra incercarea omului de a-si transcede orizonturile.

Daca bei Johnnie Walker, oare devii nemuritor ? Urmatorul spot va da raspunsul..

HUMAN


Asadar un robot care vorbeste timp de un minut despre imortalitate pentru ca in final sa isi exprime regretul ca nu este om. Executia vizuala este grandioasa iar discursul verbal al androidului iti taie respiratia.. Tehnologia se inchina emotiei umane, in fata puterii omului de a crea lucruri marete. Asa cum spun creatorii clipului, e vorba de o celebrare a potentialului uman. Spotul a participat la Cannes Advertising 2007.

TAKE THE FIRST STEP!


O alta productie costisitoare , menita de a bulversa vizual spectatorul. Dar daca unele clipuri publicitare fac uzanta de bugete si imagini impresionate dar doar atat, sa observam cat de bine fuzioneaza conceptia vizuala a acestei reclame cu sloganul de la final. Executie remarcabila...

BLACK LABEL
Ca sa oferim si un contrast, iata un clip simplu dar de o eleganta si un rafinament exclusiv. O noua lectie de teorie publicitara! Si daca tot am ajuns la Black Label, trebuie stiut ca desi este in fruntea ierarhiei variantelor de whisky marca Johnnie Walker, de-a lungul timpului au existat editii de colectie care au depasit cu mult starea de lux propusa de somptuosul Negru. Dintre ele, Johnnie Walker 1805 Pack, editie aniversara, a aparut in 2002 si continea un blend de whisky-uri cu varste cuprinse intre 45 si 70 de ani, multe din distilerii care azi nu mai exista. Sa nu va inchipuiti ca whisky-ul de 20.000 de dolari, a fost vreodata gustat de vreun muritor de rand ! Nici una din cele 200 de sticle nu a fost pusa in vanzare, ci oferita unor oameni care »au schimbat lumea ». Ghiciti cine... Eu bag mana in foc pentru Gates si Trump..




Alte clipuri:



Nu e chiar in stilul cu care ne-a obisnuit JW, dar totusi un clip reusit.

LEAP OF FAITH



Cat de frumos se joaca publicitarii in jurul sloganului “ keep walking” prin englezescul verb frazal “ to walk away”. Un clip care te tine in suspans si care foloseste umorul fin si nu mistocareala gratuita.

Cipul nu e din cele mai reusite din punct de vedere conceptual, (daca exista clip JW care sa nu fie reusit), dar se bucura de prezenta lui F. Alonso si de imagini foarte bune. Aici e bine sa spun ca Johnnie Walker este sponsorul oficial al echipei Mercedes McLaren



TASTE OF LIFE

Un pic de colonialism…

WHAT TO LOOK FOR


Whisky-ul bun il face pe om, si nu invers...

Johnny de pe sticla si cel din spatele sticlei

Executiile pentru print sunt de o simplitate de necrezut, multe rezumandu-se la logo-ul si sloganul specific Johnnie Walker. Din cand in cand, marunte jocuri creative in jurul acestor doua elemente. Nici nu e nevoie de mai mult. Gentelmanul de pe sticla de Walker e o creatie la fel de fabuloasa ca Mos Craciun inventat de Coca-Cola iar sloganulului nu-i poate nimeni reprosa genialitatea.















Logo-ul „The Striding Man” („Omul care face pasi mari”) este in stransa legatura cu personalitatea lui Johnnie Walker, un om de afaceri respectat, lider al asociatiei comerciale locale si, in acelasi timp, francmason. Primul slogan, aparut in 1908, „Born 1820- Still going strong” („Nascut in 1820, inca puternic”), a fost urmat de celebrul „Keep Walking” („Continua sa mergi”) din prima campanie globala de publicitate din 1999. Ambele sunt emblematice pentru ambitiosul parinte al whisky-ului. La fel cum, in urma cu un secol, Johnnie vindea alesele bauturi doar clientilor sai speciali, asa si astazi brandul se adreseaza unor oameni rafinati, din cercuri restranse si cu gusturi alese. La urmatoarea intalnire, cand ciocniti un pahar de whisky Johnnie Walker, priviti eticheta si, in timp ce savurati aroma, ganditi-va la Johnnie, om si brand.

joi, 10 ianuarie 2008

Bud Light...always worth it




















Berea Bud Light a intrat pe piata in 1982 si devine rapid una dintre cele mai vandute din lume. Cel mai longeviv slogan sub care s-a desfasurat mixul de marketing Bud Light a fost”Always Worth It” inlocuit recent de “Keeps it coming”.

Aparent sunt foarte putini cei care reusesc sa se distreze, sa se uite la un meci, sa aiba o seara linistita in familie sau un picnic in natura metropolitana …fara un Bud light. Tradatorii, cei care nu beau Bud light, sunt privati, se pare, de cele mai dulci placeri ( atat gustative cat si de alta natura). Cel putin de acest aspect incearca sa ne convinga producatorii.

Daca esti un barbat frumos, bogat, destept, fidel si inovativ(perfect ce mai !!!) cu siguranta bei Bud Light. Daca esti mai tont, neindemanatic, balbait si fara sex-appeal vei bea…tot Bud Light !! Concluzia : toti barbatii beau bud light !!! ( ma rog ..cel putin in SUA). La femei lucrurile stau putin altfel. Desi nu sunt atat de “disperate” dupa Bud nu ar renunta la o “ dusca “ oferita gratis de partener.


Bud light Commercials surfing:

Soldurile de pantofi, telenovelele, strip-tease-ul masculin, sedintele de spa, shoppingul on-line sunt create special…ca sa ne tina ocupate… Suna misogin , stiu, dar conspiratorii s-au dat singuri de gol…

Institutul Bud light









Desi are doar 110 calorii nu e…apa plata cu lamaie ci Bud light. Si nu este special creat pentru femei ci si pentru partenerii lor de viata. Bud nu lipseste din frigiderul de acasa sau cel de la serviciu, este binevenita in orice context si la orice ora si uneori poare fi de un real folos.






Femeile sunt in unanimitate atrase de barbatii cu o voce grava si un vag accent frantuzesc. Joe Dassin, Leonard Cohen si Bud Light au deja cheia(sau..cip-ul) succesului:



…sau de barbatii care stiu sa danseze…

object width="425" height="355">


Lumanari parfumate,lenjerie sexy, sampanie … si succesul este garantat. Ei bine nu! Sampania nu mai este de mult la moda.




O casca de hockey, o vesta antiglont sau putin scepticism ar fi de dorit cand in preajma este o cantitate insuficienta de bud light.








Cand pofta de bud domina, sinapsele orbacaie prin intuneric in cautarea neuronilor adormiti. Decizii cel putin ciudate sunt luate in aceste conditii :




Roxana Bratec


Bibliografie


















































Pentru calitate si sanatate, incearca Blend-a-med!

Uneori esti trist, plangi, insa sunt destule momente cand zambesti... cand emani a fericire iar chipul tau respira pofta de viata. Este momentul cand ceilalti te admira sau dimpotriva te critica pentru dantura pe care ti-ai pastrat-o. Daca este una sclipitoare, prietenii se vor pierde in albul dintilor, in caz contrar risti sa displaci. Solutia insa ne-o da Blend-a-med: sanatate si alb din doar sapte spalari...In 2006, Blend-a-med a venit cu o propunere inedita: imbunatatirea tuturor celor 7 semne ale starii de sanatate a dintilor si gingiilor. Pastele de dinti din gama Complete 7 si-au dovedit deja efectele pentru protectia completa impotriva celor mai frecvente afectiuni dentare. Studiile au aratat ca dupa numai sapte zile de utilizare se observa rezultatele pozitive.


Un zambet sanatos... o carie in minus... o respiratie fresh... Sunt cateva dintre elementele care ne dau incredere in noi. Ca suntem copii, tineri sau varstnici, igiena dentara este la fel, daca nu mai importanta decat activitatile cotidiene. Trebuie sa fii punctual la intalnire, dar este si mai recomandat sa te prezinti cu aerul ca totul e OK. Medicii recomanda minimum 7 ore de somn in 24 de ore... Daca din greseala te-ai trezit tarziu si trebuie sa fii la scoala, nu uita de periat dantura! Ziua buna se cunoaste de dimineata...







Ca esti femeie sau barbat, copil sau bunica, "ce scoti din gura" este decisiv uneori pentru impresiile create in jur, pentru starea personala de spirit, pentru a-ti transfera zambetul prietenilor si poate fi un punct forte pentru o zi cu brio. Educatia in igiena dentara se invata de mic copil si este aceeasi: spalatul pe dinti... Insa marcile si compozitiile pastelor de dinti difera, sunt in permanenta dinamica, caci inovatiile in medicina se reflecta si asupra acestor produse. Iar Blend-a-med intruneste mare parte, daca nu toate conditiile pentru o pasta de dinti "perfecta". Si perfectiunea nu se gaseste neaparat in continut, cat in actiunea de a o folosi cu constiinciozitate. Cheia unui zambet sanatos nu sta in pasta, ci in noi. Blend-a-med a ajuns un produs de totala incredere pentru utilizatorii nu doar din Romania, ci din toate tarile. Blend-a-med foloseste o limba universala!




Daca esti o persoana altruista sau iti place sa-ti vezi amicii incantati, nu te da inapoi in a le arata prin cadouri ca tii la ei. Darurile pot varia, de la bijuterii la haine, de la ceasuri la carti, insa persoana draga va simti ca-ti pasa de ea atata timp cat te gandesti la sanatatea sa, implicit a danturii... Blend-a-med intretine relatiile de prietenie...



Desi am incercat prin cuvinte sa arat avantajele utilizarii zilnice a pastei de dinti Blend-a-med, acest produs actioneaza nu prin cuvinte, ci prin incredere! 7 zile alaturi de Blen-a-med inseamna sanatate, curaj, calitate, respect de sine. De restul te poti convinge singur...





Gabriela Popescu

luni, 7 ianuarie 2008

Technics... The classy classic - Sebastian Gheorghe


Pick-up-ul prafuit cu ajutorul caruia parintii se invitau la dans impreuna cu prietenii si pe care il foloseau pentru a ne trimite la culcare este unul dintre acele obiecte de “uz casnic” pe care nu le vom uita niciodata. Povestile si discurile cu muzica clasica pe care le auzeam, insotite fiind mereu de acele pocnituri placute ce ne atrageau atentia si ne faceau sa stim ce va urma in programul zilei pentru cateva ore bune, erau puse pe un pick-up mare, de lemn sau de plastic. Discul era ales din colectia ce se afla undeva intr-un spatiu special alocat in mobila masiva a sufrageriei si pus pe suprafata neteda a pickupului. Butonul apasat facea ca bratul pickupului sa caute inceputul discului dupa care se auzea un pacait si inca unul, si inca unul, ca forma de introducere si de captare a atentiei pentru minunatul lucru ce va urma.



De aici la aparitia magnetofoanelor Rostov, a dublului casetofon si pana la vestita afirmatie postcomunista “mai schimba placa Vasile”, lucrurile au avut un parcurs straniu. Rostov-ul nu a reusit sa anihileze pickup-ul, benzile magnetice nu au insemnat sfarsitul discurilor de vinil, iar vinilul nu a murit cu toate ca au aparut casetele, cd-urile si dvd-urile. Stra-stra- nepotul mamut al vinylului pare sa fie chiar banda de magnetofon si asta pentru ca candva, Technics a reinventat intregul mecanism al pickup-ului.
Succesor al gramafonului, pick-up-ul a trecut prin mai multe stagii. Din modelul “belt-drive” (pe curea) care la cea mai mica atingere a suprafetei discului facea ca bratul pickup-upului sa sara, Technics a dat nastere modelului “direct – drive” 1100A in 1974. Pe langa rezolvarea problemei legate de “fragilitatea” vechiului turntable, odata cu acest model, Technics este nevoit sa se adapteze unei noi cerinte.
La inceputul exploziei muzicii disco, orice deejay de club folosea turntable-urile ce se gaseau frecvent in cadrul studiourilor radio, precum Gates, Sparta, sau QRK ce puneau la dispozitie viteze variabile. Djii au descoperit ca viteza variabila era o necesitate atunci cand “ beat maching”-ul a devenit popular. Cu toate ca turntable-ul nu difera la inceput cu mult de celelalte modele concurente, odata cu modelele SL-1500 1400 1300 (manual, semi-automatic, full auto matic), Tehnics creaza niste masinarii pe care, desi nu erau destinate in special djilor ci mai degraba uzajului domestic, istoria le-a consacrat intr-un mod diferit.

Cel mai iubit model de turntable Technics a fost deschis piatei in 1979. SL-1200 MKII a fost vandut la pretul de 279.99 $. Dupa 28 de ani, acest model este mai popular ca oricand, un pick-up la mana doua ajungand astazi la un pret mult mai mare decat unul nou, in anul 1979. Desi la inceputul aparitiei sale utilizatorii l-au primit cu reticenta dat fiind noutatea modului de a controla platanul si a originalitatii setupului quartz – lock, prin acest model, Technics si-a castigat reputatia de “The dj’s choice”.


In comparatie cu acest model, celelalte turntable-uri pareau adevarate piese de muzeu. A devenit favoritul tuturor pasionatilor de muzica, "profesionisti" sau nu. Si-a castigat popularitatea in cluburi datorita structurii sale rigide si rezistente, a faptului ca este usor de manuit, vitezei de pornire a platanului (0.7 secunde), stabilitatii pitch-ului si a imunitatii fata de feedbackul sonor. De-alungul timpului, modelul 1200 MKII a cunoscut o serie de imbuntatatiri insa nimic nu a facut ca “patentul” pick-up-ului din 1979 sa fie schimbat.

The technics addiction






Firmele concurente precum Vestax, Stanton sau Numark, desi pun la dispozitia clientilor mult mai multe modele decat Technics, nu au reusit pana astazi sa se apropie de aprecierea si succesul Turntable-ului. Si asta pentru ca Technics care a devenit un clasic.
The Technics addicted people







duminică, 6 ianuarie 2008

George Clooney, fermecator doar cu...MARTINI-Curelaru Gabriela


































Martini, un cocktail obtinut cu gin si vermut bianco. H. L. Mencken a numit aceasta bautura "singura inventie americana la fel de perfecta precum sonetul" iar E. B. White la numit " elixirul linistii".


Timp de secole regiunea Piedmont din nordul Italiei a fost centru productiei vermouth-uli. De ce? Pentru ca dealurile si muntii ce inconjurau Turinul au acoperit necesitatea de ierburi si vie de calitate pentru productia sa. Orasul Pessione este in aceasta zona, si aici incepe Leganda Martini. In mijlocul anilor 1800 turin's Distilleria Natzionale di Spirito di Vino a fost formata si specializa pe producerea si vinderea vinurilor, vermouth-urilor si lichiorurilor. In cadrul Distilleriei un s-a format un trio exceptional: Alessandro Martini, Luigi Rossi si Teofilo Sola, experti in comert, combinarea aromelor si cunostinte aprofundate. Acestri trei oameni au pornit ceva ce urma sa faca din pessione un loc foarte cunoscut si numele brandului sa fie pe buzele intregii lumi. Impreuna au condus compania spre ascensiune schimbandu-i numele in 1863 in Martini, Sola&Cia. In 1879 familia Sola si-a vandut partea celolalti parteneri astfel ca in urmatorul deceniu noua companie, Martini&Rossi, a reusit sa deschida birouri in intreaga lume, la Barcelona , buenos Aires si Geneva, Pessione devenind astfel cel mai mare exportator de vinuri. Calatoria abia acum a inceput.

In ceea ce priveste forma sticlelor si a etichetelor se poate spune doar atat: pune o sticla de martini pe masa si iti vei da seama ca este o sticla de martini si de la 12 metri. Abalajul este la fel unic ca si continutu.

Gustul unic al Martini-ului si devotamentul pentru calitate a castigat recunosterea sub forma premiilor nationale , medaliilor si chiar aprobarea mai multor Curti Regale. Din pacate nu este suficient loc pe eticheta pentru mentionarea tuturor premiilor. Medaliile castigate provin din intreaga lume. Prima castigata in Dublin in 1865, la Philadelphia in 1872 de asemenea, medialia de aur in Paris in 1878, si Antwerp in 1885. Fiecare dintre aceste medalii si multe altele care erau scrise pe eticheta reflecta mandria pe care brand-ul o primeste odata cu traditia de peste un secol de inovatie si dedicatie.




Martini intotdeauan a recunoscut ca procesul de a producere a vinului este cu adevarat o arta. In 1961 cel mai mare muzeu european dedicat vinului a fost construit in frumosele vinarii ale orasului Pessione locul de nastere al Martinu-ului. In acesta au fost expuse martini-ul vermouth si istoria de productie a acestuia cat si una dintre cele mai impresionante colectii de arte facte care detaliaza istoria facerii vinului. Colecti a fost inaugurata de Lndo Rossi di Montelera, nepotul lui Luigi Rossi, de la masinariile egiptene, pana la presele romane, acest frumos si intimat muzeu este un adevarat testament al sufletului Martini-ului si al legaturii acestuia cu regiune si a procesului de creare a vinului adevarat.
In 2005 Martini a creat o nou galerie numita Mondo Martini-Lumea Martini-ului adaugata
muzeului. Aceasta galerie reinvie trecutul intr-o calatorie interactiva dedicata istoriei companiei, celebrand progresul in decursul anilor prin documente fascinante, imagini, reclame si obiecte.





Un fermecator incurabil








No Martini no party


















Oh baby oh ye


Mai vrea cineva lamai


O mica plimbare


Un mini filmulet pe episoade


























ha ha ha


ha ha ha part 2
Surse: