“Too much of everything is bad, but too much of good whisky is barely
enough” - Mark Twain
Sa-l bem pe plimbaretu! Asa spunea un vechi profesor non-conformist de liceu in timp ce scotea un Red Label din rucsac pe un accelerat prafuit ce mergea spre Costinesti...asta e prima amintire gustativa pe are am despre whisky-ul cel mai bine vandut de pe mapamond. Insa hai sa fim seriosi : Johnnie Walker nu este pentru scoleri puberi loviti de precocitate alcoolica in vacante de vara, nici pentru straineri intorsi pe meleaguri est-europene rurale si care beau whisky in loc de tescovina si tulburel, ca semn distinctiv pentru faptul ca au pasit in El Dorado-ul occidental, acolo unde curg rauri de lapte si...bautura fina...Nu, domnilor, whisky nu mai e de mult o bautura de han...Cam de atunci de cand omul Johnnie Walker vindea stafide si otet pe la 1800 intr-o bacanie scotiana si s-a gandit sa combine mai multe feluri de whisky si ceaiuri devenind creatorul unei licori bahice ce avea sa intre in istorie. Johnnie a facut primul pas, fiul sau Alexander a continuat sa mearga iar oamenii au continuat sa bea. Cam asta ar fi povestea Johnnie Walker, o bautura care a transgresat forma unui produs, devenind personaj , brand si filozofie de viata.
Asadar ,domnilor, un whisky bun nu este pentru oricine, e pentru Humphrey Bogart in verile toride petrecute la Casablanca, pentru « il capo di tutti capi » Marlon Brando ,si pentru magantii petrolului din Dallas. Iar azi, se apleaca cu respect in fata barbatilor care se simt puternici, destepti si rafinati. Cred ca am reusit sa fac o idee despre publicul-tinta al acestui produs cu sange albastru…si la ora actuala, Johnnie Walker refuza sa cada in trivial si sa se adreseze maselor…Drept exemplu, si urmatorul clip, pe care creatorii l-au numit sugestiv « The painting ». Enjoy :
Johnnie Walker Paintings
Add to My Profile | More Videos
Prea desteapta sa o intelegi? Clipul este creat de faimoasele studiouri de animatie Aardman si propune o structura epica intelectualiceste provocatoare. Eroul anime-ului porneste din tabloul lui Delacroix , Batalia de la Taillebourg, hoinareste prin universurile de acuarela ale lui Seurat, Miro si Hokusai, strabate romantismul, impresionismul si abstractul pentru a ajunge in final sa deschida usa misterioasa din tabloul lui Magrite, Victoria . Arta prinde viata prin intermediul acestui discurs vizual impecabil inchegat, pentru a ilustra incercarea omului de a-si transcede orizonturile.
Daca bei Johnnie Walker, oare devii nemuritor ? Urmatorul spot va da raspunsul..
HUMAN
Asadar un robot care vorbeste timp de un minut despre imortalitate pentru ca in final sa isi exprime regretul ca nu este om. Executia vizuala este grandioasa iar discursul verbal al androidului iti taie respiratia.. Tehnologia se inchina emotiei umane, in fata puterii omului de a crea lucruri marete. Asa cum spun creatorii clipului, e vorba de o celebrare a potentialului uman. Spotul a participat la Cannes Advertising 2007.
TAKE THE FIRST STEP!
O alta productie costisitoare , menita de a bulversa vizual spectatorul. Dar daca unele clipuri publicitare fac uzanta de bugete si imagini impresionate dar doar atat, sa observam cat de bine fuzioneaza conceptia vizuala a acestei reclame cu sloganul de la final. Executie remarcabila...
BLACK LABEL
Ca sa oferim si un contrast, iata un clip simplu dar de o eleganta si un rafinament exclusiv. O noua lectie de teorie publicitara! Si daca tot am ajuns la Black Label, trebuie stiut ca desi este in fruntea ierarhiei variantelor de whisky marca Johnnie Walker, de-a lungul timpului au existat editii de colectie care au depasit cu mult starea de lux propusa de somptuosul Negru. Dintre ele, Johnnie Walker 1805 Pack, editie aniversara, a aparut in 2002 si continea un blend de whisky-uri cu varste cuprinse intre 45 si 70 de ani, multe din distilerii care azi nu mai exista. Sa nu va inchipuiti ca whisky-ul de 20.000 de dolari, a fost vreodata gustat de vreun muritor de rand ! Nici una din cele 200 de sticle nu a fost pusa in vanzare, ci oferita unor oameni care »au schimbat lumea ». Ghiciti cine... Eu bag mana in foc pentru Gates si Trump..
Alte clipuri:
Nu e chiar in stilul cu care ne-a obisnuit JW, dar totusi un clip reusit.
LEAP OF FAITH
Cat de frumos se joaca publicitarii in jurul sloganului “ keep walking” prin englezescul verb frazal “ to walk away”. Un clip care te tine in suspans si care foloseste umorul fin si nu mistocareala gratuita.
Cipul nu e din cele mai reusite din punct de vedere conceptual, (daca exista clip JW care sa nu fie reusit), dar se bucura de prezenta lui F. Alonso si de imagini foarte bune. Aici e bine sa spun ca Johnnie Walker este sponsorul oficial al echipei Mercedes McLaren
TASTE OF LIFE
Un pic de colonialism…
WHAT TO LOOK FOR
Whisky-ul bun il face pe om, si nu invers...
Johnny de pe sticla si cel din spatele sticlei
Executiile pentru print sunt de o simplitate de necrezut, multe rezumandu-se la logo-ul si sloganul specific Johnnie Walker. Din cand in cand, marunte jocuri creative in jurul acestor doua elemente. Nici nu e nevoie de mai mult. Gentelmanul de pe sticla de Walker e o creatie la fel de fabuloasa ca Mos Craciun inventat de Coca-Cola iar sloganulului nu-i poate nimeni reprosa genialitatea.
Logo-ul „The Striding Man” („Omul care face pasi mari”) este in stransa legatura cu personalitatea lui Johnnie Walker, un om de afaceri respectat, lider al asociatiei comerciale locale si, in acelasi timp, francmason. Primul slogan, aparut in 1908, „Born 1820- Still going strong” („Nascut in 1820, inca puternic”), a fost urmat de celebrul „Keep Walking” („Continua sa mergi”) din prima campanie globala de publicitate din 1999. Ambele sunt emblematice pentru ambitiosul parinte al whisky-ului. La fel cum, in urma cu un secol, Johnnie vindea alesele bauturi doar clientilor sai speciali, asa si astazi brandul se adreseaza unor oameni rafinati, din cercuri restranse si cu gusturi alese. La urmatoarea intalnire, cand ciocniti un pahar de whisky Johnnie Walker, priviti eticheta si, in timp ce savurati aroma, ganditi-va la Johnnie, om si brand.
vineri, 11 ianuarie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
by the way...numele meu(autorul) este Raluca CHIRILA :0
Trimiteți un comentariu