joi, 31 ianuarie 2008

Integrarea prin Logan

Dacia este cel mai cunoscut brand romanesc, cu o cota de recunoastere spontana de 68% (respondentii au mentionat Dacia ca prima mentiune sau una dintre primele mentiuni), reiese din cercetarea realizata de compania Synovate la cererea revistei Biz.


Prima siglă a Dacia (UAP) a folosit imaginea unui vultur, sigla cu tentă „chirilică“ a început să fie folosită din 1975, iar cea albastră, asemănătoare unui scut, a fost adoptată după achiziţia Dacia de către Renault şi este folosită în prezent.

Dacia si-a modificat identitatea vizuala de mai multe ori, de la fabricarea primei masini in 1968. Cea mai importanta schimbare a fost dupa privatizarea companiei, cand proprietar a devenit grupul Renault.



Dacia si-a modificat identitatea vizuala de mai multe ori, de la fabricarea primei masini in 1968. Cea mai importanta schimbare a fost dupa privatizarea companiei, cand proprietar a devenit grupul Renault.

Pentru Logan in special s-a facut mare campanie mare, cu toate ingredientele necesare unui succes national: vedete dispuse sa-si puna imaginea la bataie in slujba maretului brand, concursuri menite sa atraga atentia oamenilor asupra actiunilor acestora in speranta unor cistiguri mari si competitie intre vedete femei, care de fiecare data se poate lasa cu surprize, mai ales ca spiritul de competitivitate al unor tinere cintarete romane doritoare de publicitate cu orice pret nu are limite. Dar, ca orice actiune care isi propune sa contina tot - sa produca divertisment, sa dea premii, sa faca parada de vedete, sa cistige intr-un timp-record un capital de imagine imens - deviaza in kitsch si in amuzament ieftin. Andreea Balan, Andreea Banica, Anka Badiu, Miki si Delia au misiunea de a purta imaginea Dacia pe noi si noi culmi si de a mobiliza oamenii sa se implice activ in campania premergatoare lansarii pe piata a unei noi versiuni de motorizare pentru Logan

Miki ex Capital



Un carcotas ar acorda nota 10 cu aplauze si ovatii pentru cei de la Dacia, care au gindit si au luat decizia de a pune in practica aceasta strategie. Sinceritatea si onestitatea lor, atit de rar vazute in lumea business-ului, ar merita si un premiu. Sa ai capacitatea de a recunoaste ca Logan e la fel de masina pe cit sint Andrelele, Delia, Miki, etc. de cintarete, staruri si femei de succes...



Nici cuplul Logan - Anna Lesko nu este privit cu ochi buni de specialisti. Un barbat introduce o moneda intr-un jukebox dintr-un bar. Pe linga piesa ceruta, se alege si cu un bonus: Anna Lesko in carne si oase. „Stim cu totii ca Anna Lesko si Dacia = baba si mitraliera. Totusi, vorbim de cineva care a iesit cu Irinel asa ca pentru Anna Lesko sa primeasca mai mult (- primesti mai mult decit platesti este headline-ul reclamei) nu inseamna nici ABS, nici AIR BAG, ci mai degraba o a doua sau a treia masina“, se amuza redactorul-sef IQads.



Iata o reclama din ciclul Ca la Romanica acasa!!!



Reclama de mai sus a trezit chiar si controverse aparand in media o reactie a Patronatului Comercianţilor şi Producătorilor de Piese Auto din România (PCPAR) care a acuzat societatea Automobile Dacia că încearcă să monopolizeze piaţa de piese auto pentru vehicule Dacia, prin campaniile publicitare anticontrafacere.



Renault a demarat prima campanie de advertising in Europa de Vest dedicata exclusiv unui model Logan in 2005. Sloganul campaniei este „Be Logical, Be Logan” alta directie interesanta a strategiei de promovare vizeaza cumpararea de spatiu pentru machete de presa in publicatiile specializate in vanzarea de masini second-hand. Specialistii francezi sunt de parere ca in profilul cumparatorului de Logan intra persoanele care sunt interesate de masini la mana a doua. Aceasta afirmatie apartine lui Agnes Lombois, directorul de produs al modelului Logan in Franta, si se refera la profilul cumparatorilor din Vestul Europei. Logan MCV a ajuns in showroomurile europene la jumatatea lui 2007.

Prima reclama pentru Dacia Logan Break MCV denumit oficial Logan MCV transmisa in Romania.



Un concept interesant zic eu...




Ce au în comun olandezii, cehii, francezii, nemţii, brazilienii şi algerienii? Aproape că nimic. Şi totuşi, îi leagă ceva: cu toţii sunt "atacaţi" de fabricantul român de autoturisme Dacia.

Reclama Dacia Logan Prestige. Noua generatie e aici.





Dacia Logan Diesel TV Commercial---international



Clienţilor din câteva state mari din lume li se spune acelaşi lucru: luaţi-o, că nu mai găsiţi alta la preţul ăsta.

Care va sa zica la bani astia este fantastic sa se si deschida portbagajul?!?!?



Adica are si faruri ....



Era LOGAN in strainatate a inceput, odata cu lansarea primei campanii publicitare in Franta.



Mesajul simplu care reprezintă esenţa Dacia în Franţa este că "ceilalţi îţi dau la 9.000 de euro doar motorul, transmisia şi preşurile. Noi îţi dăm la 9.000 de euro toată Dacia este esenţa campaniei publicitare de la Dacia. Un automobil dinamic, spaţios, economic, cu un raport calitate-preţ superior concurenţei.



Pentru creatia spoturilor Daciei Logan ce urmay a fi difuzate in Spania a fost aleasa agentia din Romania, Graffiti BBDO,care a colaborat pe plan local cu BBDO Madrid si casa de productie spaniola The Family.Echipa formata din aproape 40 de oameni a filmat timp de 4 zile. Campanie în Spania.Din cauza vânzărilor slabe din Spania din 2006, Dacia a ales să joace tare pe partea de marketing şi a câştigat. În primul spot, soţul îşi ţine soţia în ploaie, pentru a-i arăta că portbagajul se închide şi se deschide ca la orice maşină. În a doua reclamă, un tânăr îi arată prietenei cum funcţionează aerul condiţionat al Loganului, spunându-i că merge ca la orice maşină, iar în al treilea, soţul îşi ţine maşina pe loc, explicând familiei că merge şi pe faza scurtă, şi pe faza lungă. Este acelaşi mesaj al maşinii ieftine, dar performante, cu toate dotările de pe alte maşini mai scump.







Dacia s-a gândit să vândă Logan în Slovenia jucând totul pe cartea spaţiului interior generos al Loganului. Drept pentru care în reclamă apar patru luptători de sumo care se reped spre maşină şi, în loc s-o doboare, se aşează confortabil cu toţii, deşi au sute de kilograme. Un mesaj simplu, uşor de perceput de publicul ţintă.



Cehia - jos rablele
Campania publicitară a Loganului vândut în Cehia are drept scop determinarea cehilor să-şi schimbe rablele cu sute de mii de kilometri la bord cu noul Logan. "Cu 1.990 de coroane pe lună economiseşti 45.000", este textul transmis de spotul publicitar prezentat la televiziunile din Cehia.



Bulgaria - "Am trecut de şcoală"
Pentru vecinii de la sud de Dunăre, Dacia a ales o reclamă prezentată şi pe canalele TV româneşti la lansarea modelului Logan, în 2004. Este reclama cu bărbatul care se crede, pentru câteva secunde, agent secret la volanul unui Logan.



Brazilia - încăpătoare
Ţinta celor care au promovat Logan în Brazilia a fost să le demonstreze potenţialilor cumpărători cât este de încăpător modelul de la Dacia. În reclamă, portbagajul maşinii este burduşit cu bagaje, dar pe bancheta din spate a maşinii, elementul central al reclamei, încap fără probleme trei persoane. Acesta este şi mesajul spotului - spaţiul suficient.



All around the World

De la Dunare la Riga(Letonia)




Germania



Dacia in Olanda




In Ungaria ,Politia a fost dotata cu Loganuri n caz ca nu stiati.



In India



Oldies but goldies .
Si asta doar ca sa va reamintesc cine e si de unde vine!
...Dacia 1100 anul 1969---tot al 9-lea om e inginer....



Dar poate mai mult decat oricare reclam din campania de promovare ,pentru Dacia Logan a contat aparitia in emisiunea Top Gear unde a primit „o bila alba „ pentru raportul calitate pret.






Gabriela Popescu


Bibliografie

www.adsoftheworld.com
www.brandsoftheworld.com
www.220.ro
www.youtube.com
www.google.com

Niciun comentariu: