luni, 28 ianuarie 2008

Sprite-spune pe bune! Nicoleta Opait




"Sprite-spune pe bune!"-Nicoleta Opait





Sprite este marca a Coca-Cola Company, cea mai mare companie de bauturi racoritoare din lume, cu o retea de distributie care acopera teritoriul a 200 de tari. Consumul produselor Coca-Cola depaseste 1,4 miliarde de portii pe zi. In Romania, sistemul Coca-Cola cuprinde Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company, proprietarul marcilor inregistrate) si partenerul sau Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC) Romania, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania. In Romania, compania Coca-Cola este lider de piata, iar anul 2006 a fost incheiat cu o crestere totala a volumului de vanzari de 18%, ajungand la un total de aproximativ 873,6 milioane de litri, fata de 741 milioane de litri in 2005.

In ultimii doi ani, Coca-Cola a lansat campanii foarte inpsitare pentru bautura racoritoare Sprite. Campania se bazeaza mai mult pe spoturi publicitare difuzate la televiziuni, decat pe afise sau alte genuri publicitare.
Cel mai mult mi-a atras atentia campania “Sprite-spune pe bune”. Compania a abordat cu totul alt gen de sicrus publicitare decat cel cu care ne obisnuisem. Spoturile se bazeaza pe experiente de viata si prenzinta lucrurile asa cum sunt in viata reala, nu prezentandu-le intr-un mod idilic. Unul dintre spoturi are ca subiect barfa, altul ghinionul, fatarnicia oamenilor, permiile penibile.
Aparent, ideea spotului nu are nicio legatura cu butura racoritoare in sine. Nu se face reclama produsului. Persuasiunea se realizeaza prin raportarea produsului la o idee – sinceritatea, sloganul fiind “Sprite, spune pe bune”. Spoturile s-au bucurat de nu mare success in randul publicului, dovendind multa originalitate prin abordarea unui alt tip de discurs decat cel pe care il inatlnim de obicei in spoturile publicitare “conventionale”.
Daca bei sprite, nu esti mai fericit, nut e simti mai bine si nici nu ai success. Nici macar premiile pe care le poti castiga daca participi la un concurs nu sunt importante.
Iadeea campaniilor se bazeaza pe autoironie, pe sitatii indeite cu care ne confrumtam zi de zi, pe lucruri negative, pe care oamenii, de obicei, nu au curaj sa le spuna (faptul ca se bucura de ghinionul celuilalt sau ca prietenul tau cel mai bun te doreste).
Publicul tinta al acestor campanii il reprezinta adolescentii, care savureaza acest tip de discurs.
Una dintre campanile publicitare a fost prezentata in trei parti, aceasta referindu-se la adevarul despre promotii. Doua dintre aceste spoturi atrag atentia in mod special, si anume, cele legat de inutilitatea premiilor mari. Campaniile derulate sub acest concept au fost unele dintre cele mai apreciate de catre public.
Campania a fost organizata si s-a desfasoarat pe intreg teritoriul Romaniei, in magazinele participante, identificate prin materialele promotionale.
Casa de productie cu care a lucrat McCann Erikson pentru realizarea acestei campanii este Reload Film.
Unul dintre elementele care alcatuiesc campania este un poster prin care McCann si Sprite revin cu ‘‘Adevarul despre promotii, partea a treia’‘.
Asa cum descriu membrii echipei de creatie care a realizat campania, adevarul de anul acesta este ca premiile mici sunt penibile si se stie ca toti cei care participa la promotii doresc premii cat mai mari.
Primul spot care a transmis acest mesaj preprezinta un taran, care a castigat in urma unei promotii un mijloc de dplasare sofisticat, pe care nu stie cum sa-l foloseasca sip e care nici nu il poate folosi la tara, drumurile fiind impracticabile.
Campaniile Sprite se bazeaza pe un princicpiu esential, si anume, cel al continuitatii.




In ultima parte a campaniei, Sprite, ofera amatorilor de premii de dimensiuni mari, sansa de a castiga premiile de obicei mici, acum marite.
"Concret, am facut premiile "mici", mari de tot: ursulet de doi m inaltime, breloc gigant, tri­couri uriase, abtibilduri de trei metri patrati si cele mai mari scutere care pot fi conduse fara permis. Ca si anul trecut, am incercat sa comunicam promotia intr-un mod cat mai surprinzator, inovator, pe gustul targetului, dar si in spiritul brandului", explica Corina Toma, Senior Account Executive.
"Premiile mici sunt naspa. Din cauza asta noi le facem mari!" a fost lansata pe 4 iunie 2007
Premiile speciale au fost un urs de doi metri, un breloc de 1,5 metri inaltime, 30 de abtibilduri cu logo Sprite de 1,5 metri inaltime.
O alta modalitate neconventionala de a face publicitate a fost folosita in campania cu acleasi titlu, demarata la sfarsitul anului trecut, in preajma Craciunului, care a constat in transmiterea spotului campaniei in cele mai importante statii RATB din Bucuresti, direct pe telefonul mobil. Statiile au fost decorate cu afise ce incurajau publicul sa activeze functia Bluetooth a telefoanelor mobile. Odata ce conexiunea Bluetooth era activata, telefoanele erau identificate de server-ele MV.com-Bluetooth montate in imediata apropiere. Dupa solicitarea de accept, intr-un interval de cateva secunde, era transmis pe telefoanele mobile spotul Sprite al campaniei. Campania a avut un succes neasteptat. "Problema comunicarilor neconventionale este ca, desi sunt dorite, declanseaza reticenta buyer-ilor, pentru ca este mult mai usor si sigur sa folosesti canale deja cunoscute si verificate! Nimeni nu-si sacrifica bugetul alocat altor medii de comunicare pentru o solutie neconventionala insa, noi am avut curaj si am mizat pe succesul unei astfel de campanii.", a declarat Gabriel Andrei, Outdoor Buying DIRECTOR – BV McCann Erickson.
Sprite vine mereu cu indei noi in domeniul publicitar, fapt pentru care se bucura de un mare succes mai ales in radul publicului tanar, inspirand si alte companii (McDonalds, care a preluat iddea lipsei de importanta a lucrurilor mari in cel mai nou spot publicitar al sau).


Surse:
www.youtbe.com
www.trilulilu.ro
www.sprite.ro

2 comentarii:

Andra spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Andra spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.