miercuri, 16 ianuarie 2008

Dove - frumusete fina

La aparitia pe piata, acum 50 de ani, era un sapun care oferea o formula revolutionara de o 1/4 crema hidratanta. In timp a devenit un simbol al frumusetii femeii americane. Astazi, Dove continua sa fie cel mai bine vandut sapun, iar in paralel, brandul Dove se mentine in topul celor mai iubite marci. Cele mai recente campanii isi propun sa redefineasca perceptia asupra frumusetii si sa contribuie la cresterea increderii femeilor in ele insele.

Intr-o aglomerare de reclame lipsite de originalitate in segmentul produselor de infrumusetare, campania Dove Manifest pentru frumusete adevarata a schimbat regulile. Pana atunci sablonul de promovare era astfel incat frumusetea sa se potriveasca pe o coperta «glossy» si sa se reflecte doar in imaginea unor celebritati sau modele profesioniste. Pana atunci, sablonul stabilea standarde presupus aspirationale, dar nerealiste si promova un ideal de frumusete fizica in care majoritatea consumatoarelor nu se regaseau. La fel cum in viata o femeie perfecta poate sa nu iti spuna nimic si in comunicare, campaniile construite pe promisiunea unei frumuseti perfecte isi pierd din mesaj.
Campania Dove a adus un ton proaspat si a deschis discutia despre o frumusete care nu se supune unor stereotipuri, ci promoveaza «imperfectiunile» firesti, de zi cu zi, ale fiecareia dintre noi.









Aceasta campanie, care a culminat cu spotul Evolution, s-a bazat pe insighturile studiului Dove, realizat in 2004.




Spotul continua pledoaria pentru frumusete autentica inceputa de catre cei de la Dove. Ce e intr-adevar foarte curajos la acest spot este ca demasca trucurile advertising-ului pentru industria cosmeticelor. Pentru multi dintre oamenii de rand e o revelatie si un semn de onestitate.


Un alt tip de publicitate promovat de Dove este Salon advertising sau Reclama in saloane de frumusete.
Salon advertising este un nou concept in advertising si presupune montarea de panouri publicitare langa/pe oglinzile din saloanele de infrumusetare in combinatie cu o comunicare de promovare one-to-one client-personal salon.
Salon advertising-ul include in avantajele sale: vizibilitatea garantata deoarece majoritatea timpul clientul este obligat sa isi mentina o anumita pozitie a capului si interactivitatea deoarece prin pozitionare lor afisele nu pot fi practic ratate de client.
De asemenea, conceptul permite captarea atentiei clientului pentru cel putin 20 de minute iar timpul poate ajunge pana la o ora cat dureaza un tuns complet.

O alta campanie a fost cea in care actorii principali erau personaje din desenele animate.




Alte spoturi publicitare






Trendul general de consum cat mai sanatos, dar si etic a schimbat si continua sa schimbe mentalitati la scara larga. Cresterea obsesiilor cu privire la sanatate se reflecta si in publicitatea cosmeticelor. Consumatorii devin tot mai ingrijorati in legatura cu produsele care intra in contact cu corpul lor, inclusiv creme si alte cosmetice. Pe de alta parte, temerile legate de distrugerea mediului de catre marile companii, in urma folosirii tehnologiilor poluante, tin tot de obsesiile referitoare la sanatate.
In acest context, pielea, frumusetea devin expresii ale felului in care te simti. Aspectul fizic s-a transformat intr-o reflexie a sinelui, asa cum nu s-a mai intamplat niciodata pana acum si isi asuma un rol important in exprimarea personalitatii. De aceea, astazi, marea provocare a brandurilor din domeniul cosmetic consta in raspunsul la intrebarea ce pot face acestea pentru a ajuta femeia sa-si completeze propria personalitate, mai degraba decat sa o imprumute pe a altora.

Casian Chersan



Niciun comentariu: