duminică, 13 ianuarie 2008

Cum a creat o frana defecta o marca de succes - Lamborghini

Desi ar parea surprinzator se pare ca acesta a fost imboldul pentru Feruccio Lamborghini sa creeze ceea ce astazi eu cel putin visez. Un bolid cu sute de cai putere sub capota si o marca de invidiat. Culmea, istoria aparitiei unor modele ca Diablo Murcielago, Gallardo sau Reventon a pornit de la o frana defecta a poate celui mai mare rival de astazi Ferrari. Intr-adevar, Feruccio detinea in 1963 un Ferrari 250 GT, care scartia serios la orice frina pusa de stapinul sau. Cum micul creator de tractoare din Sant'Agata de Bolognese aprecia o lucratura de calitate s-a dus sa-i ceara socoteala chiar lui Enzo Ferrari. Marele si viitorul rival ia intors spatele si ia spus lu Feruccio sa-si vada de tractoarele sale, pentru ca nu va reusi niciodata sa conduca o masina. Si a gresit, parerea mea, pentru ca in acelasi an, 1963 pe piata italiana aparea primul concept - Lamborghini 350 GTV, cu un surprinzator motor V 12 care dezvolta 350 de cai putere. Si totul a pronit de la o banala frana, pe care Feruccio Lamborghini a inlocuit-o la Ferrari-ul sau cu una de tractor...
Am sa trec peste primul succes, Lamborghini 400 GT, urmat mai apoi de Miura, Espada, Islero, Countach, Diablo, Gallardo, Murcielago sau mai nou Reventon, si am sa incep de la Sant' Agata de Bolognese.



"Home sweet home"














Ca tot veni vorba de cafea...



















Sa nu uitam de unde a pornit!



















Si unde a ajuns...Lamborghini Reventon













"Coruptie" dle, "coruptie"...















Dupa multi ani, cele doua mari puteri s-au intilnit...

Din ciclul Acasa... O idee foarte buna in care mesajul e usor de inteles, interesant oare in Sant' Agata de Bolognese toata lumea merge cu Lamborghini?


Chit ca nu e la Lamborghini mi-a placut. Asta pentru ca se poate si in alte parti.


Si fiindca chiar azi 13 ianuarie, la Detroit s-a dat startul primului Autoshow din acest an, Lamborghini isi surprinde clientii cu trei modele personalizate. Gallardo Spyder apare in culori maronii si negre cu o nuanta mata care a facut furori la ultimul concept-Reventon. Schimbarile vor intra in modelele de serie, imediat dupa salonul de la Detroit. Si fratele sau, Murcielago, LP640, fie Coupe sau Roadster va intra in noul an cu noua nuanta, Blu Cepheus, inspirata de la gheata polara. Interiorul decorat cu aceleasi nuante maro si negru. Este ceea ce vom numi de acum incolo "Lamborghini Ad Personam Program". Mai exact, orice om cit de cit bogat sa-si permita o astfel de masina va putea cere ceea ce-si doreste de la o masina patronata pe rind de Feruccio 1963-1972, Georges-Henri Rossetti şi René Leimer 1972–1977, falimentar in anii 1977–1984, administrat de Patrick Mimram intre 1980–1987, Chrysler Corporation 1987–1994, Megatech 1994–1995 (Permisiune pentru înfiinţarea Lamborghini Latinoamerica S.A.)V'Power, Mycom 1995–1998 si Audi AG 1998-prezent.















Si cum o marca de succes nu are nevoie de multa publicitate..."Think of the Impossible" atunci cand chiar aveti de gand sa puneti bani deoparte pentru un Lamborghini. De data asta cu frane.

Ion Muset

Bibliografie
www.wikipedia.org
http://ro.wikipedia.org/wiki/Lamborghini
http://www.worldcarfans.com/9080111.006/lamborghini-ad-personam-program-at-2008-naias
www.youtube.com

Niciun comentariu: