marți, 15 ianuarie 2008

Schimbarea la fata a unei marci comuniste

















Brand-ul de ciocolata Kandia exista doar din noiembrie 2003 insa, pentru aproape toti cei care il cunosc, el pare sa fi existat dintotdeauna, pentru ca este identificat cu numele vechii fabrici de ciocolata de la Timisoara si cu o istorie incepand de la 1890.

Kandia-Excelent "face" o suta milioane euro. In iunie 2007 compania Cadbury Schwepps a cumparat 93% din pachetul de actiuni de la Kandia. Daca pana acum patru ani acest brand comunist era impotmolit undeva in anonimat, acum promovarea e cu totul alta. Asa se explica, probabil, valoarea investitiilor din ultima vreme si lifting-ul de care a avut parte.




Spotul „Topirea” dramatizeaza spectaculos conceptul „Simti cum lumea intreaga se topeste precum noua ciocolata Kandia”. Campania se adreseaza femeii moderne, active, cu pasiuni si aspiratii, care are incredere in ea insasi, are curajul de a declara ce doreste si initiativa de a obtine ceea ce vrea si care se regaseste, totodata, completa doar in cadrul cuplului.
Kandia Topirea



Noua campanie de imagine este sustinuta de o executie spectaculoasa, in care elementele filmate alterneaza cu scene integral construite in post productie. Toate acele efecte speciale ( topirea sandalelor, a stalpilor, a ceasului, a masinilor din parcare, a peretilor capitonati) creeaza o stare fluida impresionanta. Pentru productia spotului s-a apelat la un regizor experimentat si non-conformist, Yariv Gaber. Filmarile au durat doua zile in timp ce post productia a fost un proces indelungat, de aproximativ 3 luni.

Melodia din spotul "Topirea" – Shivaree- Goodnight moon
http://www.trilulilu.ro/Leviss/0c016e358a07e1

Muzica spotului a generat de asemenea multe emotii fiind o alegere originala, senzuala si memorabila. Cantecul ‘Goodnight moon’ cantat de Shivaree este o melodie foarte incitanta si potenteaza inspirat senzualitatea spotului. De asemenea, a fost desemnata cea mai buna coloana sonora pentru un spot TV in 2006 – distinctie acordata de IQAds

EXTAZ DORINTA EMOTIE IUBIRE PASIUNE SATISFACTIE


Kandia a venit cu un spot mai sensual ca niciodata, iar protagonista chiar reuseste sa transmita aceasta energie dincolo de ecran. Senzualitatea este prezenta de la inceput pana la sfarsit. Planurile detaliu alterneza cu cele largi pentru o mai buna imprimare a senzatiilor pe care ti le poate provoca o ciocolata. Decorul este mereu alcatuit din elemente din matase care sugereaza finetea produsului, fiind totodata un ambient romantic. Pasiunea dintre "actorii" din spoturi este extrem de bine evidentiata de fiecare data.

Ciocolata “bate” sarutul

Ciocolata stimuleaza inima si creierul mai tare decat sarutul, conform ultimelor cercetari. S-a facut un experiment pe aase cupluri, carora li s-a cerut sa poarte monitoare minuscule montate in dreptul inimii, legate prin electro-circuite de cap, pentru ca ritmul inimii si activitatea creierului sa fie masurate.
Cuplurilor li s-au oferit spre degustare bucati de ciocolata neagra, apoi partenerii au fost pusi sa se sarute. S-a constatat ca activitatea creierului si bataile inimii au fost mult mai intense pe perioada „degustarii", decit in timpul celui mai pasional sarut, stabilindu-se ca acesta nu poate egala senzatia data de gustul ciocolatei.
Dr. Davis Lewis, psiholog de la Universitatea Sussex, cel care a condus cercetarile – citat de Telegraph.co.uk - a afirmat ca "rezultatele ne-au surprins. Efectele pe care ciocolata le-a avut fata de creier au fost intr-adevar surprinzatoare, efecte pe care nimeni nu le-a anticipat. Nu este niciun dubiu ca ciocolata «bate» sarutul cand vine vorba de un lung ai intens impact asupra mintii si corpului."


Celelalte piese din spoturi:
Rodrigo Leao - Passion
http://www.trilulilu.ro/SoSlow/138457e10950f5

Kandia Rita Pavone-Cuore
http://www.trilulilu.ro/raspberry/0c1ee7406a8a39

Mandalay - Beautiful
http://www.trilulilu.ro/raspberry/e99c668e9fe5b6


Iata si spotul care a fost interzis de catre CNA in 2003:



Tragem linie si facem retrospectiva relansarii unui brand din perioada comunista. Ce a iesit? Alegerea acestui nume pentru “Ciocolata cu dragoste” nu a fost una intamplatoare, ci o decizie de branding care s-a dovedit un succes. Astazi, Kandia este fara umbra de indoiala un brand in ascensiune, 100% romanesc. Mai mult decat atat, Kandia este un exemplu de reusita in care, Agentie si Client – in acest caz McCann Erickson si Kandia-Excelent (numele companiei dupa fuziune) – dovedesc ca se pot construi si branduri autohtone de succes.



Kandia este un brand provocator, pasional si seducator. Kandia imprima tendinte. Inca de la lansare (noiembrie 2003), Kandia a surprins si a trezit dragoste. Iar dragostea pentru un brand, ca si pentru o persoana, spre a ramane mereu vie, presupune reinventare.

Ar mai fi trei completari de facut:
  • ce apreciez la Kandia? R.: faptul ca e brand autohton
  • ce imi displace la campania de promovare? R.: se leaga in continuare de stereotipul cuplului
  • in 1917, fabrica de ciocolata de la Timisoara primeste denumirea "Kandia", preluata de la o insula din arhipelagul elen (asta ca si curiozitate)

Diana Coada-Dumitrascu

www.youtube.ro
www.iqads.ro
www.standard.ro
www.igu.ro
www.zf.ro
www.bloombiz.ro
www.iaa.ro
www.adplayers.ro
www.ziare.com
www.bursa.ro
www.prwave.ro

Niciun comentariu: