duminică, 13 ianuarie 2008
BMW, it's just a car
Povestea a inceput cu aproape trei sferturi de veac in urma, in 1916, nu cu masini sau motociclete, ci cu motoare de avioane. Acestea sunt originile emblemei faimoase in intreaga lume, reprezentind o elice ce se invirte pe un cer albastru.
Compania initiala, Bayerische Flugzeugwerke AG (Industria Bavareza de Avioane) a fost infiintata in Munchen de Franz-Josef Popp si Max Friz. Popp era Director General, iar Friz era Proiectant Sef. Doi ani mai târziu, numele companiei s-a schimbat in Bayerische Motoren Werke AG (Industria Bavareza de Automobile) de unde deriva, de fapt, si initialele BMW.
In dimineata zilei de 9 iulie 1929, BMW a anuntat intr-o reclama, pe o pagina intreaga, ca a intrat in afaceri ca producator de automobile. O masina mica, cu numele desemnat 3/15 PS, a fost prezentata invitatilor de la centrul de vinzari BMW din centrul Berlinului. Oamenii au poreclit-o foarte repede: Dixi si in acest mod prima masina de serie a BMW a devenit legenda.
La sfirsitul anilor 30, firma Bayerische Motoren Werke, pe scurt BMW, a devenit unul dintre cei mai prestigiosi producatori de automobile din Germania. In doar zece ani BMW a reusit sa devina dintr-un producator sub licenta de masini mici, obisnuite, intr-un producator de automobile care oferea o variata gama de performante masini sport.
Odata cu miracolul economic de la sfirsitul anilor ’50, a inceput sa creasca si numarul potentialilor cumparatori. Timpul masinilor spartane si mici trecuse si lumea cauta masini “adevarate”. Din anii ’60, intra puternic pe piata auto cu noi modele pe care expertii le-au incadrat in “Noua Clasa”.
1968 - 2800 si BMW trece de limita de 200 km/h
30 de ani pentru masinile din seria M
M3 a devenit de-a lungul celor patru generatii, un fenomen social si finalmente, o veritabila institutie. In urma cu peste 20 de ani, lumea a facut cunostinta cu E30, un patru cilindri in linie, de doi litri care a cucerit nu doar prin prisma celor 200 de CP pe care ii punea la treaba. Asa s-a nascut o noua religie, M Power.
Aceasta reclama doreste sa arate cu cine concureaza puternicul M3
Descopera un automobil care ofera o noua perspectiva asupra masinilor sport. Reclama pentru noul BMW Cabrio prezinta combinatia perfecta: putere senzationala, tehnologie foarte precisa, emotionanta libertate a unei decapotabile. Ridicati capota pentru o masina de oras eleganta si versatila? Sau coborati capota pentru o experienta unica de condus in aer liber?
Probabil daca Madonna nu ar fi jucat in reclama, s-ar fi vindut mai putin de 35.000 de exemplare in toata lumea
Modelul de elita al Seriei 5 era produs manual la Munchen, insa mai tarziu, productia a fost mutata la Dingolfing, pe linia de fabricatie a Seriei 5.
Aparitii elegante in reclame, se scoate in evidenta performanta fara compromisuri, motoarele agresive, contururile puternice si elegante.
Dupa 86 ani sau chiar mai mult de dezvoltari dinamice, BMW este unul dintre cei mai faimosi producatori din lume de masini exclusive si singurul producator de motoare de avioane si motociclete pe linga automobile. Cititorii celor mai mari reviste auto din Europa au votat cel mai adesea masinile BMW, de la seria 3 pana la seria 7, ca fiind cele mai bune masini din lume pe segmentele corespunzatoare de piata.
Visul BMW
Iar in final agentia de publicitate "WCRS" ne reaminteste printr-o reclama ca "BMW it's just a car".
Oana Elena BALAN
Bibliografie
www.dtmpower.net
www.bmwclub.ro
www.youtube.com
www.bmw.ro
www.softpedia.com
www.wikipedia.org
www.bmwzone.ro
www.zf.ro
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu