Campania de imagine Prigat, semnata de Leo Burnett, s-a desfasurat sub sloganul "Mai mult fruct. Mai multa energie" si a anuntat cea mai recenta noutate de la Prigat: prima gama completa de bauturi racoritoare necarbonatate fara conservanti produsa in Romania, indiferent de segment (still drink, nectar si juice) sau tipul de ambalaj (PET, carton, sticla).
Probabil ca daca ar fi existat Prigat in vremea lui Flinstone ar fi fost "o treaba buna"...
Mult prea multa energie si mult prea multa pulpa...
Probabil ca i-ar putea lua locul cu succes chiar si celebrului "mester al casei"
Prigat ajuta si la reproducere dar totodata il ajuta si pe Mos Gerila zis Craciun sa duca cadourile in toata lumea intr-un timmp record...
Nu cred totusi ca va vizita si acest copil care in ciuda faptului ca a consumat Prigat, da dovada de prea putina energie...
Mai mult fruct, mai multa distractie, as putea adauga
Prigat a facut posibila aparitia filmelor precum "Forrest Gump"
Sprite este marca a Coca-Cola Company, cea mai mare companie de bauturi racoritoare din lume, cu o retea de distributie care acopera teritoriul a 200 de tari. Consumul produselor Coca-Cola depaseste 1,4 miliarde de portii pe zi. In Romania, sistemul Coca-Cola cuprinde Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company, proprietarul marcilor inregistrate) si partenerul sau Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC) Romania, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania. In Romania, compania Coca-Cola este lider de piata, iar anul 2006 a fost incheiat cu o crestere totala a volumului de vanzari de 18%, ajungand la un total de aproximativ 873,6 milioane de litri, fata de 741 milioane de litri in 2005.
In ultimii doi ani, Coca-Cola a lansat campanii foarte inpsitare pentru bautura racoritoare Sprite. Campania se bazeaza mai mult pe spoturi publicitare difuzate la televiziuni, decat pe afise sau alte genuri publicitare. Cel mai mult mi-a atras atentia campania “Sprite-spune pe bune”. Compania a abordat cu totul alt gen de sicrus publicitare decat cel cu care ne obisnuisem. Spoturile se bazeaza pe experiente de viata si prenzinta lucrurile asa cum sunt in viata reala, nu prezentandu-le intr-un mod idilic. Unul dintre spoturi are ca subiect barfa, altul ghinionul, fatarnicia oamenilor, permiile penibile. Aparent, ideea spotului nu are nicio legatura cu butura racoritoare in sine. Nu se face reclama produsului. Persuasiunea se realizeaza prin raportarea produsului la o idee – sinceritatea, sloganul fiind “Sprite, spune pe bune”. Spoturile s-au bucurat de nu mare success in randul publicului, dovendind multa originalitate prin abordarea unui alt tip de discurs decat cel pe care il inatlnim de obicei in spoturile publicitare “conventionale”. Daca bei sprite, nu esti mai fericit, nut e simti mai bine si nici nu ai success. Nici macar premiile pe care le poti castiga daca participi la un concurs nu sunt importante. Iadeea campaniilor se bazeaza pe autoironie, pe sitatii indeite cu care ne confrumtam zi de zi, pe lucruri negative, pe care oamenii, de obicei, nu au curaj sa le spuna (faptul ca se bucura de ghinionul celuilalt sau ca prietenul tau cel mai bun te doreste). Publicul tinta al acestor campanii il reprezinta adolescentii, care savureaza acest tip de discurs. Una dintre campanile publicitare a fost prezentata in trei parti, aceasta referindu-se la adevarul despre promotii. Doua dintre aceste spoturi atrag atentia in mod special, si anume, cele legat de inutilitatea premiilor mari. Campaniile derulate sub acest concept au fost unele dintre cele mai apreciate de catre public. Campania a fost organizata si s-a desfasoarat pe intreg teritoriul Romaniei, in magazinele participante, identificate prin materialele promotionale. Casa de productie cu care a lucrat McCann Erikson pentru realizarea acestei campanii este Reload Film. Unul dintre elementele care alcatuiesc campania este un poster prin care McCann si Sprite revin cu ‘‘Adevarul despre promotii, partea a treia’‘. Asa cum descriu membrii echipei de creatie care a realizat campania, adevarul de anul acesta este ca premiile mici sunt penibile si se stie ca toti cei care participa la promotii doresc premii cat mai mari. Primul spot care a transmis acest mesaj preprezinta un taran, care a castigat in urma unei promotii un mijloc de dplasare sofisticat, pe care nu stie cum sa-l foloseasca sip e care nici nu il poate folosi la tara, drumurile fiind impracticabile. Campaniile Sprite se bazeaza pe un princicpiu esential, si anume, cel al continuitatii.
In ultima parte a campaniei, Sprite, ofera amatorilor de premii de dimensiuni mari, sansa de a castiga premiile de obicei mici, acum marite. "Concret, am facut premiile "mici", mari de tot: ursulet de doi m inaltime, breloc gigant, tricouri uriase, abtibilduri de trei metri patrati si cele mai mari scutere care pot fi conduse fara permis. Ca si anul trecut, am incercat sa comunicam promotia intr-un mod cat mai surprinzator, inovator, pe gustul targetului, dar si in spiritul brandului", explica Corina Toma, Senior Account Executive. "Premiile mici sunt naspa. Din cauza asta noi le facem mari!" a fost lansata pe 4 iunie 2007 Premiile speciale au fost un urs de doi metri, un breloc de 1,5 metri inaltime, 30 de abtibilduri cu logo Sprite de 1,5 metri inaltime. O alta modalitate neconventionala de a face publicitate a fost folosita in campania cu acleasi titlu, demarata la sfarsitul anului trecut, in preajma Craciunului, care a constat in transmiterea spotului campaniei in cele mai importante statii RATB din Bucuresti, direct pe telefonul mobil. Statiile au fost decorate cu afise ce incurajau publicul sa activeze functia Bluetooth a telefoanelor mobile. Odata ce conexiunea Bluetooth era activata, telefoanele erau identificate de server-ele MV.com-Bluetooth montate in imediata apropiere. Dupa solicitarea de accept, intr-un interval de cateva secunde, era transmis pe telefoanele mobile spotul Sprite al campaniei. Campania a avut un succes neasteptat. "Problema comunicarilor neconventionale este ca, desi sunt dorite, declanseaza reticenta buyer-ilor, pentru ca este mult mai usor si sigur sa folosesti canale deja cunoscute si verificate! Nimeni nu-si sacrifica bugetul alocat altor medii de comunicare pentru o solutie neconventionala insa, noi am avut curaj si am mizat pe succesul unei astfel de campanii.", a declarat Gabriel Andrei, Outdoor Buying DIRECTOR – BV McCann Erickson. Sprite vine mereu cu indei noi in domeniul publicitar, fapt pentru care se bucura de un mare succes mai ales in radul publicului tanar, inspirand si alte companii (McDonalds, care a preluat iddea lipsei de importanta a lucrurilor mari in cel mai nou spot publicitar al sau).
Nokia isi are inceputul in 1865, dar abia dupa ce Bjorn Westerlund devine presedinte al Nokia Corporation, in 1967, se infiinteaza primul departament electronic. Astfel, Nokia isi creaza un viitor in telecomunicatii. In 1991 s-a folosit pentru prima data un echipament Nokia GSM, iar in 1992 s-a lansat pe piata modelul 1011. Acesta era capabil sa memoreze 99 de numere si cantarea 475g. Tonul specific Nokia, care il regasim si astazi pe telefoanele mobile, s-a lansat in anul 1994, odata cu modelul 2100. In 1998 devine lider mondial de telefonie mobila, iar in 1999, prin modelul 7110, Internetul se regaseste si pe un telefon mobil. Telefoanele 3G au reprezentat noutatea tehnologiei mobile. Primul astfel de telefon a aparut in 2002 prin modelul Nokia 6650. In 2005 au aparut telefoanele multimedia. Si astazi, acestea combina grandoarea unei tehnologii si arta crearii modelelor. Cu un singur aparat poti accesa Internetul, asculta muzica, poti face fotografii, poti vizualiza harti si sa te joci.
Nokia apare intotdeauna ca o noua viziune a tehnologiei. Design-ul a ocupat un loc important pentru Nokia, iar telefoanele mobile de astazi sunt considerate drept un standard in domeniu. Sa ne gandim, de exemplu, la capacele colorate, usor de atasat, care au transformat telefonul mobil intr-un articol la moda.
Nokia isi concentreaza experienta in domeniul telefoanelor mobile si a retelelor pentru a genera o viziune surprinzatoare asupra viitorului.
Reclamele Nokia sunt dintre cele mai diverse si pun in valoare relatiile dintre oameni. Ultimele modele de telefoane aparute acumuleaza o intreaga tehnologie audio si video. Calculatorul este acum prezent si pe mobil, iar Internetul il gasesti la viteze foarte bune.Nokia a reusit prin publicitatea facuta si prin calitatea telefoanelor sa convina lumea ca merita sa ai un astfel de accesoriu multifunctional.
Adidas este brandul care a creat in Romania un nou gen de incaltaminte, adidasii, nume extins la toate incaltarile sport, fara sa se tina seama ca unele dintre ele nu mai tin de brandul Adidas. Din fericire, pentru tricouri si alte obiecte vestimentare nu s-a folosit numele de adidasi, evitandu-se astfel o confuzie generala in ceea ce priveste hainele.
Compania Adidas a fost infiintata in 1949 de neamtul Adolf Dassler, de aici si numele adidas.IN 2007 a lansat o campanie publicitara numita „Impossible is Nothing“, care este estimată la circa 27 de milioane de euro.
You do the math!
Campania publicitara Adidas a convins cativa sportivi de top din lume sa-si exprime experientele dramatice intr-o forma in care n-au mai facut-o pana acum: pictandu-si povestile diferite - de la recuperarea in urma unor boli incurabile la revenirea ferma pe pozitii in urma unor umiliri publice. Opt sportivi recunoscuti pe plan international, printre care NadiaComaneci, baschetbalistul Gibert Arenas si rugbistul Jonah Lomu au participat la campania globala Adidas plus alte 13 vedete locale care s-au destainuit pentru spoturile difuzate in tara lor.
Nadia Comaneci
Jonah Lomu
Gilbert Arenas
Ian Thorpe
Yelena Isinbayeva
Nu are rost sa spun ca in campania care a usurat Adidas de cateva zeci de milioane de dolari apare si masina de facut bani David Beckham,(considerat de creatori cel mai bun “artist”).
David Beckham
David Becham,David Beckham and David Beckham
Si sa nu uitam, David Beckham si….David Beckham!!!!!!!!
Campaniile publicitare Adidas au mers intotdeauna pe ideea de celebrare a originalitatii, gandire libera si depasire a limitelor, campanii la care au participat diversi sportivi celebri, cum ar fi David Beckham, Anna Kournikova, Zidane, Tracy McGrady, Muhammad Ali s.a.
O simpla inversare de cuvinte - de la “Nothing Is impossible” la “Impossible Is Nothing” - a permis creativilor de la 180 Amsterdam sa creeze o noua tematica pentru campania Adidas. Una ilustrata, in care elementele centrale sunt “key frame”-urile desenate de catre animatorii de la Passion Pictures!
Making of
Lionel Messi
O reclama intitulata “The long run” cu Muhammad Ali, fiica sa Laila, Ian Thorpe, Maurice Greene, David Beckham, Haile Gebrselassie, Tracy McGrady and Zinedine Zidane
World team
Impossible field
Imposibil is nothing” s-a dovedit a fi mai mult decat un slogan. A fost o platforma care i-a conferit brandului Adidas celebritatea mondiala Adidas este astazi expresia vie a manifestului care a deschis campania : „Imposibil e doar un cuvant mare spus de oameni mici care considera ca e mai usor sa traiasca intr-o lume de-a gata decat sa experimenteze posibilitatile de schimbare. Imposibil nu e o stare de fapt. E o parere. Imposibil nu e o declaratie. E o indrazneala. Imposibil e ceva temporar. Nimic nu e imposibil.”
Never say impossible
Everest boys
O alta vedeta a clipurilor din campania“Impossible is nothing” ,tot din Romania este….nu o sa va vina sacredeti…Dacia
Spoturile Adidas contin intamplari care par imposibile, precum spotul Jose + 10, in care doi baieti aduna mai multe staruri ale fotbalului international, pentru un meci ad-hoc. Printre staruri de numara Steve Gerard, Djibril Cisse, Kaka, Zinedine Zidane, David Beckam, Jermain Defoe, Oliver Kahn, Frank Lampard, Arjen Robben, Michael Ballack, Alessandro Nesta, Raul si Juan Roman Riquelme. De asemenea, sunt prezente si staruri din trecut: Franz Beckenbauer, Zico si Michel Platini.
Jose +10) Partea I
Jose +10)Partea a II-a
Dar Inainte bucuriei bucuria victoriei ramane placerea jocului;(un fel de a spune Happy to lose)
La aparitia pe piata, acum 50 de ani, era un sapun care oferea o formula revolutionara de o 1/4 crema hidratanta. In timp a devenit un simbol al frumusetii femeii americane. Astazi, Dove continua sa fie cel mai bine vandut sapun, iar in paralel, brandul Dove se mentine in topul celor mai iubite marci. Cele mai recente campanii isi propun sa redefineasca perceptia asupra frumusetii si sa contribuie la cresterea increderii femeilor in ele insele.
Intr-o aglomerare de reclame lipsite de originalitate in segmentul produselor de infrumusetare, campania Dove Manifest pentru frumusete adevarata a schimbat regulile. Pana atunci sablonul de promovare era astfel incat frumusetea sa se potriveasca pe o coperta «glossy» si sa se reflecte doar in imaginea unor celebritati sau modele profesioniste. Pana atunci, sablonul stabilea standarde presupus aspirationale, dar nerealiste si promova un ideal de frumusete fizica in care majoritatea consumatoarelor nu se regaseau. La fel cum in viata o femeie perfecta poate sa nu iti spuna nimic si in comunicare, campaniile construite pe promisiunea unei frumuseti perfecte isi pierd din mesaj. Campania Dove a adus un ton proaspat si a deschis discutia despre o frumusete care nu se supune unor stereotipuri, ci promoveaza «imperfectiunile» firesti, de zi cu zi, ale fiecareia dintre noi.
Aceasta campanie, care a culminat cu spotul Evolution, s-a bazat pe insighturile studiului Dove, realizat in 2004.
Spotul continua pledoaria pentru frumusete autentica inceputa de catre cei de la Dove. Ce e intr-adevar foarte curajos la acest spot este ca demasca trucurile advertising-ului pentru industria cosmeticelor. Pentru multi dintre oamenii de rand e o revelatie si un semn de onestitate.
Un alt tip de publicitate promovat de Dove este Salon advertising sau Reclama in saloane de frumusete.
Salon advertising este un nou concept in advertising si presupune montarea de panouri publicitare langa/pe oglinzile din saloanele de infrumusetare in combinatie cu o comunicare de promovare one-to-one client-personal salon.
Salon advertising-ul include in avantajele sale: vizibilitatea garantata deoarece majoritatea timpul clientul este obligat sa isi mentina o anumita pozitie a capului si interactivitatea deoarece prin pozitionare lor afisele nu pot fi practic ratate de client.
De asemenea, conceptul permite captarea atentiei clientului pentru cel putin 20 de minute iar timpul poate ajunge pana la o ora cat dureaza un tuns complet.
O alta campanie a fost cea in care actorii principali erau personaje din desenele animate.
Alte spoturi publicitare
Trendul general de consum cat mai sanatos, dar si etic a schimbat si continua sa schimbe mentalitati la scara larga. Cresterea obsesiilor cu privire la sanatate se reflecta si in publicitatea cosmeticelor. Consumatorii devin tot mai ingrijorati in legatura cu produsele care intra in contact cu corpul lor, inclusiv creme si alte cosmetice. Pe de alta parte, temerile legate de distrugerea mediului de catre marile companii, in urma folosirii tehnologiilor poluante, tin tot de obsesiile referitoare la sanatate.
In acest context, pielea, frumusetea devin expresii ale felului in care te simti. Aspectul fizic s-a transformat intr-o reflexie a sinelui, asa cum nu s-a mai intamplat niciodata pana acum si isi asuma un rol important in exprimarea personalitatii. De aceea, astazi, marea provocare a brandurilor din domeniul cosmetic consta in raspunsul la intrebarea ce pot face acestea pentru a ajuta femeia sa-si completeze propria personalitate, mai degraba decat sa o imprumute pe a altora.
Brand-ul de ciocolata Kandia exista doar din noiembrie 2003 insa, pentru aproape toti cei care il cunosc, el pare sa fi existat dintotdeauna, pentru ca este identificat cu numele vechii fabrici de ciocolata de la Timisoara si cu o istorie incepand de la 1890.
Kandia-Excelent "face" o suta milioane euro. In iunie 2007 compania Cadbury Schwepps a cumparat 93% din pachetul de actiuni de la Kandia. Daca pana acum patru ani acest brand comunist era impotmolit undeva in anonimat, acum promovarea e cu totul alta. Asa se explica, probabil, valoarea investitiilor din ultima vreme si lifting-ul de care a avut parte.
Spotul „Topirea” dramatizeaza spectaculos conceptul „Simti cum lumea intreaga se topeste precum noua ciocolata Kandia”. Campania se adreseaza femeii moderne, active, cu pasiuni si aspiratii, care are incredere in ea insasi, are curajul de a declara ce doreste si initiativa de a obtine ceea ce vrea si care se regaseste, totodata, completa doar in cadrul cuplului. Kandia Topirea
Noua campanie de imagine este sustinuta de o executie spectaculoasa, in care elementele filmate alterneaza cu scene integral construite in post productie. Toate acele efecte speciale ( topirea sandalelor, a stalpilor, a ceasului, a masinilor din parcare, a peretilor capitonati) creeaza o stare fluida impresionanta. Pentru productia spotului s-a apelat la un regizor experimentat si non-conformist, Yariv Gaber. Filmarile au durat doua zile in timp ce post productia a fost un proces indelungat, de aproximativ 3 luni.
Melodia din spotul "Topirea" – Shivaree- Goodnight moon http://www.trilulilu.ro/Leviss/0c016e358a07e1
Muzica spotului a generat de asemenea multe emotii fiind o alegere originala, senzuala si memorabila. Cantecul ‘Goodnight moon’ cantat de Shivaree este o melodie foarte incitanta si potenteaza inspirat senzualitatea spotului. De asemenea, a fost desemnata cea mai buna coloana sonora pentru un spot TV in 2006 – distinctie acordata de IQAds
EXTAZ DORINTA EMOTIE IUBIRE PASIUNE SATISFACTIE
Kandia a venit cu un spot mai sensual ca niciodata, iar protagonista chiar reuseste sa transmita aceasta energie dincolo de ecran. Senzualitatea este prezenta de la inceput pana la sfarsit. Planurile detaliu alterneza cu cele largi pentru o mai buna imprimare a senzatiilor pe care ti le poate provoca o ciocolata. Decorul este mereu alcatuit din elemente din matase care sugereaza finetea produsului, fiind totodata un ambient romantic. Pasiunea dintre "actorii" din spoturi este extrem de bine evidentiata de fiecare data.
Ciocolata “bate” sarutul
Ciocolata stimuleaza inima si creierul mai tare decat sarutul, conform ultimelor cercetari. S-a facut un experiment pe aase cupluri, carora li s-a cerut sa poarte monitoare minuscule montate in dreptul inimii, legate prin electro-circuite de cap, pentru ca ritmul inimii si activitatea creierului sa fie masurate. Cuplurilor li s-au oferit spre degustare bucati de ciocolata neagra, apoi partenerii au fost pusi sa se sarute. S-a constatat ca activitatea creierului si bataile inimii au fost mult mai intense pe perioada „degustarii", decit in timpul celui mai pasional sarut, stabilindu-se ca acesta nu poate egala senzatia data de gustul ciocolatei. Dr. Davis Lewis, psiholog de la Universitatea Sussex, cel care a condus cercetarile – citat de Telegraph.co.uk - a afirmat ca "rezultatele ne-au surprins. Efectele pe care ciocolata le-a avut fata de creier au fost intr-adevar surprinzatoare, efecte pe care nimeni nu le-a anticipat. Nu este niciun dubiu ca ciocolata «bate» sarutul cand vine vorba de un lung ai intens impact asupra mintii si corpului."
Celelalte piese din spoturi: Rodrigo Leao - Passion http://www.trilulilu.ro/SoSlow/138457e10950f5
Iata si spotul care a fost interzis de catre CNA in 2003:
Tragem linie si facem retrospectiva relansarii unui brand din perioada comunista. Ce a iesit? Alegerea acestui nume pentru “Ciocolata cu dragoste” nu a fost una intamplatoare, ci o decizie de branding care s-a dovedit un succes. Astazi, Kandia este fara umbra de indoiala un brand in ascensiune, 100% romanesc. Mai mult decat atat, Kandia este un exemplu de reusita in care, Agentie si Client – in acest caz McCann Erickson si Kandia-Excelent (numele companiei dupa fuziune) – dovedesc ca se pot construi si branduri autohtone de succes.
Kandia este un brand provocator, pasional si seducator. Kandia imprima tendinte. Inca de la lansare (noiembrie 2003), Kandia a surprins si a trezit dragoste. Iar dragostea pentru un brand, ca si pentru o persoana, spre a ramane mereu vie, presupune reinventare.
Ar mai fi trei completari de facut:
ce apreciez la Kandia? R.: faptul ca e brand autohton
ce imi displace la campania de promovare? R.: se leaga in continuare de stereotipul cuplului
in 1917, fabrica de ciocolata de la Timisoara primeste denumirea "Kandia", preluata de la o insula din arhipelagul elen (asta ca si curiozitate)
Reclame la o bautura aloolica, la o licoare ce te face sa-ti pierzi mintile si sa te intrebi daca intr-adevar atractia pentru o astfel de bautura iti este inscrisa in fondul genetic sau nu. Daca ar fi sa-i credem pe cei care "slujesc" marca Absolut, macar o parte microscopica a fiecaruia dintre noi se identifica cu pofta de a "servi" un "shot" de ceva "tare".
Atitudine revolutionara sau angelica, frumusete si siguranta: doar citeva dintre liniile pe care le urmareste subtil fiecare spot si print in parte care promoveaza aceasta bautura.
De cind apare acest produs pe piata? De multisor. Din 1879. Absolut Vodka e un brand suedez, care concureaza cu nume precum Bacardi sau Smirnoff. Este comercializata in 126 de tari, numai in Statele Unite ale Americii cantitatea vinduta in 2003 apropiindu-se de 73 de milioane de litri. Mai mult de 40 % din vodka importata in SUA este vodka Absolut.
Mare parte din faima cu care este invaluita aceasta bautura spirtoasa se datoreaza campaniilor de publicitate foarte consistente si cu mare putere de persuasiune. S-a pus foarte mult accent si pe forma deosebita a sticlei. Campania Absolut Vodka este una dintre cele mai logevive campanii publicitare existente in lume.
Citeva "literary ads" nu fac decit sa vorbeasca despre farmecul reclamelor care se fac pentru Vodka Absolut, de imaginatia bogata pe care o au cei care lucreaza la astfle d eprinturi sau, cine stie, poate de fanteziile celor care degusta o astfel de bautura.
Aromele? Care mai de care mai variate si care mai de care cu reclame mai atragatoare pentru publicul consumator.
De-a lungul timpului au aparut peste tot in lume printuri sau spoturi fara consimtamintul companiei. Asta pentru ca se dorea, intr-o oarecare masura, denigrarea acestui brand. Unele sint haioase, dar foarte multe dintre ele sint de-a dreptul lipsite de sens.
Pe linga printurile care de fiecare data stirnesc imaginatia celor care le urmaresc, cei care promoveaza Absolut Vodka incearca sa socheze si prin clipuri indraznete.
Sticla de Vodka Absolut a devenit in timp un simbol modern. Inspirat de vechea sticla suedeza de medicamente din secolele al XVIII-lea si al XIX-lea, sticloa este un amestec de arta traditionala suedeza in a prelucra sticla si designul contemporan.
De-a lungul anilor Absolut a lucrat cu peste 300 de pictori, dar si cu cei mai buni artisti din mai multe domenii: sculptori, designeri de sticla, muzicieni, creatori de moda. Laurence Gartel, pionier al artei digitale, a realizat o campanie pentru Vodka Absolutin 1990, aducind impreuna artisti faimosi din toata lumea, cum ar fi pictorul Andy Warhol si artsitul in sticla Hans Godo Frabel. Aceste reclame sint considerate a fi primele reclame artistice digitale.