Since 1847. Da, in cazul in care ca nu ati avut vreodata curiozitatea sa aruncati un ochi pe eticheta acestei beri, va spun eu ca dateaza de la jumatatea secolului XIX. J.C. Jacobsen era un simplu locuitor al viitorului "Oras cu turnuri frumoase", Copenhaga (titulatura se datoreaza fiului sau si arhitecturii deosebite a cladirilor Carlsberg). Asta pana cand Jacobsen a gustat intr-o zi din vestita bere bavareza, produsa din drojdie de fermentatie inalta. Atunci s-a decis ca Danemarca merita si ea o fabrica de bere la fel de faimoasa ca cea a nemtilor. Astfel se naste Carlsberg, denumire provenita de la numele fiului sau: Carl si traducerea daneza a deal= berg.
De atunci au trecut 50 de ani, timp in care Carlsberg a crescut in fiecare an mai mult, astfel incat, pentru a face fata cererii imense de peste hotare, compania a decis achizitionarea celeilalte mari fabrici din Danemarca, Tuborg, pentru a-si uni eforturile de multumire a Europei. Carslberg detine si astazi in portofoliul sau cele 7 tipuri de Tuborg si inca 20 de tipuri separate de bere, in afara produselor proprii. Daca in 1847 se producea un singur tip de Carlsberg, cel pe care il avem si noi in tara, astazi compania a vandut licenta la peste 100 de fabrici din 49 de tari.
Totusi, sloganul " So good the Danes hate to see it leave" s-a aplicat pana la lege: exista inca 5 mari tipuri de Carlsberg care se produc doar in tara-mama, exportul sau scoatearea lor din tara fiind interzisa si pedepsita cu amenda si inchisoarea, conform legii daneze.
Deci, daca visati la un Carlsberg mai brunet, trebuie sa mergeti in celalalt capat al Europei!
Sub acelasi slogan, au aparut mai multe clipuri din care reiese aceeasi "teama" de export a danezilor. Cine stie, poate ca intr-adevar danezilor le place prea mult propria lor bere..
Aceasta a fost prima campania majora elaborata de companie. Din '90 Carlsberg incepe sa fie sponsor la toate marile evenimente fotbalistice( CM din 1990- Italia, EURO 2004 -Portugalia, CE 1992-Suedia) si nu numai: o multime de festivale (Roskilde) de muzica si la olimpiadele de iarna (CM Ski 2005- Bormio). Utilizand conceptul creat in 1904 de arhitectul danez Thorvald Bindesball "Probably the best beer in the world", Carlsberg isi bazeaza si astazi campaniile actuale pe aceeasi fraza, cu o mica diferenta. Pentru a sublinia mai bine unicitatea produsului, dar si valoarea firmei, baietii de la Saatchi & Saatchi UK au inventat "Carlsberg don't do.... but if they did, it would probably be the best in the world", castigand astfel milioane si milioane de fani care spera ca intr-o zi Carlsberg will do si altceva in afara de cea mai buna bere din lume.
O parte din reclamele TV au rulat si la noi, prea putine ce-i drept, unele au fost facute exclusiv pentru anumite piete(vezi cea transformata pentru Asia) sau pentru anumite evenimente (Cupa mondiala, Cupa Uefa, etc). Carlsberg este cunoscut ca cel mai important spornsor al FC LIVERPOOL si al echipei elvetiene de ski de la mondiale.
Am avut-o si noi pe micile ecrane in urma cu cativa ani. Imi permit sa citez un comentariu de pe IQ Ads pentru explicarea ideii "nu poti niciodata sa ignori faptul ca berea intotdeauna se adreseaza barbatului, iar noi vrem fapte, nu vorbe. Imi place ca in campania asta carlsberg a surprins spiritul "kinky" al barbatului intr-un mod cat se poate de finut".
Si urmatoarele surprind acelasi "spirit" masculin, dar si lumea ideala pe care ar crea-o Carlsberg. If only they did....
Am avea cei mai tari colegi de apartament si cel mai bun home delivery service:
But if they did...
Irlandezii ar castiga cupa mondiala...
Iar Anglia si-ar razbuna toate meciurile pierdute in fata Germaniei...
Si toti am avea cele mai cool nopti de karaoke
De ce e bine sa vizitezi barul inainte sa te muti intr-un oras nou:
Pe final, un pic de fotbal "ca pe vremuri" cu o echipa de old lions si una de young pups de la FC Liverpool:
Psst, fetelor, in caz ca nu stiti cine-i frumuselul, va spun eu: Steve Gerrard.
It doesn't get any better than this. Cuvinte putine, inteles total. Numai Carlsberg putea fi atat de sigur de ceea ce zice:
Cum poti impaca si capra si varza, adica pe intelesul Carlsberg, si berea si iubita. Simplu : I love you, baby! suflat intr-un gat de sticla de Carlsberg.
Varianta asiatica:
Urmatoarea reclama nu stiu cui face cui reclama: Queen la bere sau berea la Queen sau ambele iubirii ?!!
Diverse campanii de mic ecran cat si print outdoor la care a recurs Carlsberg:
Saatchia&Saatchi UK au decis anul trecut sa imprastie pe jos 5000 de lire sterline in hartii de 10 si 20 pe care lipisera stickere cu sloganul binecunoscut. VREM SI NOI ASA GUNOI!
Si ca cireasa de pe tort, un filmulet care nu e oficial al companiei, dar care cu siguranta nu ii aduce nici un afront.
miercuri, 28 noiembrie 2007
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu