Daca vorbim despre campaniile
Coca-Cola trebuie amintit de vesnicul “razboi” cu
Pepsi. Din nefericire pentru cei de la
Coca-Cola de cele mai multe ori, campaniile
Pepsi iau avans si castiga batalie cu batalie. Insa razboiul continua pe frontul spoturilor publicitare, mai putin pe baza printurilor.
Coca-Cola are o istorie destul de lunga si totodata deosebit de “infloritoare” din punct de vedere financiar in toata lumea. Acest lucru i-a facut pe cei de la
Cola sa investeasca sume enorme in publicitate. Publicul ales de
Cola este foarte vast si cuprinde categorii de varste de la cele mai fragede, pana la batraneii interesati de istorie, si nu orice de istorie – dupa cum veti vedea din spoturile ce urmeaza; motivul este unul singur si foarte puternic: setea. Materiile publicitare sunt in general bazate pe discurs vizual, la care destul de rar se ataseaza si tag-line-uri. Ideea este de a prinde la un public cat mai mare si care nu asteapta de la o sticla de suc o complexitate a mesajului. Pentru a nu intra intr-o mancare de peste prea condimentata, am ales din marea de campanii
Coca-Cola, campaniile
Coca-Cola Zero. Actualitatea produsului nu include insa un numar extraordinar de spoturi si afise, dar se lauda cu materiale publicitare mult mai reusite decat cele de la
Coca Cola. Nota pe care mizeaza este de cele mai multe ori una de amuzament si distractie, de aceea s-a apelat de foarte multe ori la personaje fictive sau punerea in situatii reale a unor vietuitoare.

In domeniul printurilor, acesta este unul dintre primele afise la
Coca-Cola. Pe atunci miza era pe simplitate, finete si frumusete in limitele decentei. De altfel, cei de la
Coca-Cola nu au depasit nici astazi foarte mult limitele asa numitei “
decente publicitare”. Ca drept dovata iata printul de inaugurare
Coca-Cola Zero:

La noi in tara
Cola Zero s-a remarcat printr-o serie de combinatii de unde reiesea dorinta de “
ZERO parti nasoale”. Ce a marcat au fost insa spoturile Tv. Iata ce au conceput cei de la noi – evident prin corelatie cu ce se “difuza” prin alte locuri ale lumii – cu privire la acest produs. La cele mai din urma mesajul este fin obtinut prin folosirea culorilor de la marca (rosu si negru), tipul de scris si sugestia de “
zero parti nasoale” (zero drujbe, impozite, make-up, mese rezervate etc).





Iata unele printuri de succes, care au prins bine datorita creativitatii pline de umor, dar si inteligentei mesajului.


Acesta din urma a mizat pe o colaborare reusita dintre
Axe si
Coca Cola Zero.
Totodata au existat numeroare printuri, mai putin reusite, care au incercat sa faca o comparatie intre
Coca-Cola si
Coca-Cola Zero. Mai bine realizate au fost insa spoturile tv. Mesajul a fost unul ceva mai complicat, dupa cum se va vedea in reclamele urmatoare, dar care au inclus categorii variate de publicuri. In principiu
Coca-Cola nici nu a avut posibilitate de segmentare a publicurilor, intrucit, indiferent de situatie, toata lumea consuma lichide si mai ales
Coca-Cola (comentariul nu imi apartine, ci este rezultatul vanzarilor produsului).
Cele doua mizeaza pe vesnicul “razboi al sexelor”, pe tacerea “blanda” a sotilor in fata sotiilor sau a barbatilor in fata iubitelor si satisfactia de barbat puternic pe care le-o ofera Coca-Cola Zero, stergand orice rusine pe care le-o provoaca jumatatea, in fata pritenilor.
Spoturile de mai sus implica un discurs ceva mai elaborat, dar au acelasi mesaj, ca indiferent de varsta, clasa sociala, ocupatie, toti vorbesc despre acelasi lucru: satisfactia pe care le-o ofera Coca-Cola Zero, acelasi gust, dar zero zahar.
Iata si spotul foarte bine vandut in Italia, dupa care a fost transmis si la noi:
Conceptia britanica a oferit acelasi spot si la noi, cu aceleasi elemente si mesajul de marca: “Zero parti nasoale” – Gust grozav de Coca-Cola, Zero zahar, de altfel acesta fiind mesajul campaniei Cola Zero.
Coca-Cola Zero din Taiwan.
In incheiere mai ofer spre satisfactia iubitorilor Coca-Cola Zero si a devoratorilor de publicitate doua spoturi, deloc difuzate la noi in tara si cu note ceva mai iesite din comun. Si pentru ca intotdeauna o campanie reusita isi are si replica ironica, iata cateva secunde de publictate, in loc de “the end”.
Surse:
www.google.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu