S-a lansat initial in 1998, ca o divizie a operatorului de telefonie fixa Romtelecom numita COSMOROM dar, pentru ca nu a rezistat concurentei a fost preluat in 2005 de operatorul mobil grec COSMOTE, care face parte din grupul OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom.
Romtelecom a păstrat 30% din acţiunile "decedatului" COSMOROM care a fost transformat in COSMOTE si s-a relansat comercial printr-o campanie agresivă din punctul de vedere al preţurilor.
Procesul de rebranding, lansat la începutul lunii decembrie 2005, a inclus o nouă politică şi o nouă strategie: compania oferă, atit clienţilor utilizatori de cartele COSMOTE cât şi abonaţilor, tarife unice în orice retea şi mai scăzute decât ale principalilor competitori.
Procesul de rebranding, lansat la începutul lunii decembrie 2005, a inclus o nouă politică şi o nouă strategie: compania oferă, atit clienţilor utilizatori de cartele COSMOTE cât şi abonaţilor, tarife unice în orice retea şi mai scăzute decât ale principalilor competitori.
Sfirsitul Cosmorom-ului nu a fost insa si sfirsitul problemelor celui de-al treilea jucator pe piata de telefonie mobila. Motivul: culoarea aleasa pentru emblema, respectiv verdele, a generat o confuzie de brand COSMOTE si CONNEX. Acuzată că îşi construieste un brand pe o bază solidă realizată exclusiv de CONNEX, compania COSMOTE Romania a modificat logo-ul sau şi identitatea corporativă, adăugând galbenul pe lângă verde şi alb; un galben pe care nu îl mai foloseşte nici un alt operator.
Sfirsitul Cosmorom-ului nu a fost insa si sfirsitul problemelor celui de-al treilea jucator pe piata de telefonie mobila. Motivul: culoarea aleasa pentru emblema, respectiv verdele, a generat o confuzie de brand COSMOTE si CONNEX. Acuzată că îşi construieste un brand pe o bază solidă realizată exclusiv de CONNEX, compania COSMOTE Romania a modificat logo-ul sau şi identitatea corporativă, adăugând galbenul pe lângă verde şi alb; un galben pe care nu îl mai foloseşte nici un alt operator.
Trebuie mentionat totusi ca, pina la urma, COSMOTE si-ar fi putut justifica optiunea cromatica foarte simplu: operatorul elen a adoptat culoarea verde la nivel international, inca inainte de a intra pe piata din Romania. Prin urmare, nu are sens sa aleaga alta culoare pentru Romania doar pentru a nu deranja concurenta.
Dupa ce si-a cosmetizat infatisarea, COSMOTE a trecut la modificarea sloganului. Astfel, englezescul "In touch with life" a devenit mult mai inteligibilul "Alaturi de tine".
Vechiul slogan continea un mesaj inteles de romani, dar nu transmitea "apropierea" pe care compania dorea sa o comunice. COSMOTE a derulat multiple cercetari care au precedat campania de comunicare si care au urmarit sa stabileasca ce crede consumatorul despre acest brand. Ca urmare a rezultatelor, COSMOTE si-a stabilit valorile de brand bazandu-se pe onestitate, transparenta, bunatate, grija fata de cei din jur.
Vechiul slogan continea un mesaj inteles de romani, dar nu transmitea "apropierea" pe care compania dorea sa o comunice. COSMOTE a derulat multiple cercetari care au precedat campania de comunicare si care au urmarit sa stabileasca ce crede consumatorul despre acest brand. Ca urmare a rezultatelor, COSMOTE si-a stabilit valorile de brand bazandu-se pe onestitate, transparenta, bunatate, grija fata de cei din jur.
COSMOTE a fost prima care a lansat pe piata roamaneasca o ofertă cu minute incluse pentru cartele preplătite iar debutul a fost unul impresioanant: au dat 2000 de minute lunar! Aceasta oferta inovatoare a permis atit utilizatorilor noi cat si celor existenţi ai sa vorbească timp de 2000 de minute (peste 33 de ore) lunar, pe o perioada de 12 luni de la data activării in reţeaua COSMOTE, la orice ora din zi sau noapte, pentru numai 3 euro.
S-au vindut zeci de mii de cartele in numai citeva ore !!!
S-au vindut zeci de mii de cartele in numai citeva ore !!!
Oferta COSMOTE, simpla, structurata si accesibila, se adresează in principal segmentului tanar si reprezintă o premiera pe piaţa romaneasca: utilizatorii de telefonie mobila au ocazia de a beneficia pentru prima oara in România de extraoptiunea cu minute incluse pentru servicii cu cartela preplatita.
Extraoptiunea de 2000 de minute a fost prima dintr-o serie de oferte dezvoltate conform cerinţelor consumatorilor. COSMOTE este lider pe piaţa de telecomunicaţii mobile in ceea ce priveşte servicii inovatoare de calitate.
Aplicând o politica simpla si unica de tarifare, fara diferenţiere intre reţele, COSMOTE România oferă cele mai mici abonamente de pe piaţa pentru serviciile de postpaid precum si pachete de prepaid revoluţionare.
Bineinteles, extraoptiunile au fost punctul de atractie al abonamentelor! Ele si mobilele de ultima generatie date gratis!
Una din priorităţile COSMOTE România o constituie dezvoltarea si optimizarea calităţii reţelei pentru furnizarea de servicii de cea mai inalta calitate si pentru extinderea reţelei la nivelul întregii tari. In prezent, reţeaua COSMOTE 97% din populaţia Romaniei, numarul clientilor sai fiind de 3 milioane.
Recent, COSMOTE a lansat blogul i-mode, un proiect de comunicare inedit in Romania. www.imodeblog.ro este primul blog din Romania dedicat unui produs din sectorul telecomunicatiilor mobile.
i-mode este un serviciu uşor de utilizat, care oferă acces la o varietate de conţinut tematic şi aplicaţii atât pentru utilizatorii individuali, cât şi companii. Serviciul permite utilizatorilor să acceseze în timp real, prin intermediul telefonului mobil, site-uri cu informaţii diverse (ştiri, sport, vreme, hărţi, divertisment, informaţii financiare, cumpărături online, tonuri de apel, jocuri). De asemenea, serviciul permite acces la e-mail sau la alte aplicaţii oriunde, oricând, doar printr-o atingere de buton.
Pina acum, v-am spus, pe scurt, istoria COSMOTE in imagini. Partea interesanta nu este asta. Ca in orice campanie agresiva care se respecta, au fost lansate pe piata si o serie de clipuri. Iata o mica selectie din multitudinea care ne-au amuzat, ne-au enervat sau ne-au lasat indiferenti. Enjoy!
Asa a inceput totul! Ofertele care vor revolutiona modul in care intelegem telefonia mobila si comunicarea.
Ilustreaza foarte bine expresia "Romania, tara de romani". Totusi, unii, mai familiarizati decit mine cu spoturile publicitare din afara spun ca unele faze sint copiate din clipurile americane (faza cu marcajul facut in jurul crengii cica e de la americani, cea cu muncitorii e de-a noastra s.a.). Nu stiu asa ca nu ma pronunt. Totusi, originala sau nu, e haioasa. Si realista!
Morala: daca ai minute, nu joci biliard singur, pe calculator, ca fraierul! Comunicarea este cheia fericirii tale!
Colaborarea cu cei de la Proconsul a fost o miscare foarte inteligenta iar textul ilustreaza perfect valorile promovate de comapnie: onestitate, transparenta, bunatate, grija fata de cei din jur.
Telefonie mobila accesibila tuturor, inclusiv studentilor!
Momente speciale, oameni speciali care merita mai multa atentie. Cosmote te ajuta sa le-o acorzi - cam asta ar fi mesajul clipului. Probabil multi s-au regasit macar intr-una dintre situatiile de aici.
Asocierea cu o personalitate da mereu bine. Totusi eu nu prea vad legatura. Adevaratii campioni isi permit sa plateasca factura de la mobil indiferent de retea daca doresc sa pastreze legatura cu cei care i-au sprijinit.
Operatorul dumneavoastra preferat de telefonie mobila face ca distantele sa dispara ... incepind de la 3 euro pe luna! Afectiunea, grija fata de cei din jur sint prezente. Again.
Cosmote nu se dezminte si continua cu ofertele extraordinare care i-au permis sa ocupe o parte importanta din piata telefoniei mobile in doar trei ani.
Oricit de greu ar fi de crezut, noi nu incercam sa va ducem de nas. Oferta e pe bune, nu exista nici o capcana: nu e vorba de un avantaj temporar, doar pentru primele x luni din abonament si nu presupune alte siretlicuri de marketing (asa cum fac altii). COSMOTE mizeaza pe experintele (neplacute) anterioare pentru a-si promova imaginea prin antiteza: ei v-au pacalit, noi sintem sinceri, ei se gindesc doar la ei, noi la nevoile dumneavoastra.
COSMOTE are cele mai mici tarife de roaming. Tocmai din acest motiv trebuie sa fie prima dumneavoastra alegere. Este ilustrata una dintre ideile de baza ale companiei: telefonia mobila trebuie sa fie accesibila tutror atunci cind au nevoie sa comunice ceva (sau sa li se comunice ceva, cum ar fi faptul ca s-au ratacit).
Simtul umorului este un ingredient prezent in majoritatea clipurilor. Clientii COSMOTE alcatuiesc un grup aparte iar conditia elementara ce trebuie indeplinita pentru a te integra este ... sa ai cartela! Daca nu, ghinion! Ramii pe dinafara si te expui si ridicolului.
Cam nasol! Sa ajungi sa iti selectezi partenerele in functie de retea! Daca nu esti suficient de inteligent incit sa alegi cea mai buna oferta, cu cele mai muuulte minute! Trecind peste asta, cam misogina reclama! Si nici macar nu e amuzanta, ca cea cu filtrul de polen.
Multe minute. Multe, multe spre a fi irosite in scopuri culinare si nu numai.
Se merge pe valorile traditionale. Si mai e si in spiritul sarbatorilor! Sint mai multe clipuri care au cam aceeasi tema, nu le postez pe toate pentru a nu va plictisi!
In ce consta valoarea de stire a unui eveniment? Multi dintre noi nu am stiut sa raspundem la aceasta intrebare cind ni s-a puis prima oara? Poate ar fi trebuit sa ii intrebam pe cei de la COSMOTE, ofertele lor sint "breaking-news"! Ce-i drept, proximitate temporala si spatiala e, elementul de senzational prezent si el.
I-mode da dependenta!
Pentru a sarbatori ca au 3 milioane de utilizatori, ca isi recupereaza pierderile si ca, probabil, in 2009, vor inregistra profit, COSMOTE mizeaza pe solidaritate si se implica in actiuni caritabile. Unde mai pui ca imaginea lor are de cistigat!
Acolo unde semanlul TV nu ajunge, microbistii se pot baza pe un veteran al sportului rege si pe sprijinul COSMOTE. Acoperire: 97% din populatia Romaniei.
Clipurile COSMOTE au constituit o sursa de inspiratie pentru nmulti. Iata un spot facut de amatori care ilustreaza importanta cartelei COSMO: a devenit moneda de schimb cind in joc e cunoasterea viitorului.:)
Este imposibil sa tii secret o oferta atit de buna! Mai ales fata de nevasta! Mi se pare mie sau este exploatat un pic stereotipul sotului cam pampalau, tinut sub papucel?
Cosmote a beneficiat de doua parteneriate profitabile: Germanos si Internity.
Cum era de asteptat, COSMOTE a venit cu o oferta pentru companii. Antiteza before/after este foarte amuzant prezentata.
Daca stii ca prietena ta e razbunatoare, nu calca strimb. Daca totusi ai patit-o, roaga-te sa ai prieteni dispusi sa iti sara in ajutor. COSMOTE iti pune la dispozitie modalitatea sa ii cer ajutor si cind ramii fara credit.
P.S. Mai sint citeva spoturi foarte tari dar sint destul de recente si nu au aparut inca pe net. Mai caut, poate am noroc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu