
S-a lansat initial in 1998, ca o divizie a operatorului de telefonie fixa Romtelecom numita COSMOROM dar, pentru ca nu a rezistat concurentei a fost preluat in 2005 de operatorul mobil grec COSMOTE, care face parte din grupul OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom.
Romtelecom a păstrat 30% din acţiunile "decedatului" COSMOROM care a fost transformat in COSMOTE si s-a relansat comercial printr-o campanie agresivă din punctul de vedere al preţurilor.


Procesul de rebranding, lansat la începutul lunii decembrie 2005, a inclus o nouă politică şi o nouă strategie: compania oferă, atit clienţilor utilizatori de cartele COSMOTE cât şi abonaţilor, tarife unice în orice retea şi mai scăzute decât ale principalilor competitori.
Procesul de rebranding, lansat la începutul lunii decembrie 2005, a inclus o nouă politică şi o nouă strategie: compania oferă, atit clienţilor utilizatori de cartele COSMOTE cât şi abonaţilor, tarife unice în orice retea şi mai scăzute decât ale principalilor competitori.
Sfirsitul Cosmorom-ului nu a fost insa si sfirsitul problemelor celui de-al treilea jucator pe piata de telefonie mobila. Motivul: culoarea aleasa pentru emblema, respectiv verdele, a generat o confuzie de brand COSMOTE si CONNEX. Acuzată că îşi construieste un brand pe o bază solidă realizată exclusiv de CONNEX, compania COSMOTE Romania a modificat logo-ul sau şi identitatea corporativă, adăugând galbenul pe lângă verde şi alb; un galben pe care nu îl mai foloseşte nici un alt operator.
Sfirsitul Cosmorom-ului nu a fost insa si sfirsitul problemelor celui de-al treilea jucator pe piata de telefonie mobila. Motivul: culoarea aleasa pentru emblema, respectiv verdele, a generat o confuzie de brand COSMOTE si CONNEX. Acuzată că îşi construieste un brand pe o bază solidă realizată exclusiv de CONNEX, compania COSMOTE Romania a modificat logo-ul sau şi identitatea corporativă, adăugând galbenul pe lângă verde şi alb; un galben pe care nu îl mai foloseşte nici un alt operator.

Trebuie mentionat totusi ca, pina la urma, COSMOTE si-ar fi putut justifica optiunea cromatica foarte simplu: operatorul elen a adoptat culoarea verde la nivel international, inca inainte de a intra pe piata din Romania. Prin urmare, nu are sens sa aleaga alta culoare pentru Romania doar pentru a nu deranja concurenta.
Dupa ce si-a cosmetizat infatisarea, COSMOTE a trecut la modificarea sloganului. Astfel, englezescul "In touch with life" a devenit mult mai inteligibilul "Alaturi de tine".
Vechiul slogan continea un mesaj inteles de romani, dar nu transmitea "apropierea" pe care compania dorea sa o comunice. COSMOTE a derulat multiple cercetari care au precedat campania de comunicare si care au urmarit sa stabileasca ce crede consumatorul despre acest brand. Ca urmare a rezultatelor, COSMOTE si-a stabilit valorile de brand bazandu-se pe onestitate, transparenta, bunatate, grija fata de cei din jur.
Vechiul slogan continea un mesaj inteles de romani, dar nu transmitea "apropierea" pe care compania dorea sa o comunice. COSMOTE a derulat multiple cercetari care au precedat campania de comunicare si care au urmarit sa stabileasca ce crede consumatorul despre acest brand. Ca urmare a rezultatelor, COSMOTE si-a stabilit valorile de brand bazandu-se pe onestitate, transparenta, bunatate, grija fata de cei din jur.
COSMOTE a fost prima care a lansat pe piata roamaneasca o ofertă cu minute incluse pentru cartele preplătite iar debutul a fost unul impresioanant: au dat 2000 de minute lunar! Aceasta oferta inovatoare a permis atit utilizatorilor noi cat si celor existenţi ai sa vorbească timp de 2000 de minute (peste 33 de ore) lunar, pe o perioada de 12 luni de la data activării in reţeaua COSMOTE, la orice ora din zi sau noapte, pentru numai 3 euro.
S-au vindut zeci de mii de cartele in numai citeva ore !!!
S-au vindut zeci de mii de cartele in numai citeva ore !!!

Oferta COSMOTE, simpla, structurata si accesibila, se adresează in principal segmentului tanar si reprezintă o premiera pe piaţa romaneasca: utilizatorii de telefonie mobila au ocazia de a beneficia pentru prima oara in România de extraoptiunea cu minute incluse pentru servicii cu cartela preplatita.




Extraoptiunea de 2000 de minute a fost prima dintr-o serie de oferte dezvoltate conform cerinţelor consumatorilor. COSMOTE este lider pe piaţa de telecomunicaţii mobile in ceea ce priveşte servicii inovatoare de calitate.
Aplicând o politica simpla si unica de tarifare, fara diferenţiere intre reţele, COSMOTE România oferă cele mai mici abonamente de pe piaţa pentru serviciile de postpaid precum si pachete de prepaid revoluţionare.




Bineinteles, extraoptiunile au fost punctul de atractie al abonamentelor! Ele si mobilele de ultima generatie date gratis!



Una din priorităţile COSMOTE România o constituie dezvoltarea si optimizarea calităţii reţelei pentru furnizarea de servicii de cea mai inalta calitate si pentru extinderea reţelei la nivelul întregii tari. In prezent, reţeaua COSMOTE 97% din populaţia Romaniei, numarul clientilor sai fiind de 3 milioane.

Recent, COSMOTE a lansat blogul i-mode, un proiect de comunicare inedit in Romania. www.imodeblog.ro este primul blog din Romania dedicat unui produs din sectorul telecomunicatiilor mobile.
i-mode este un serviciu uşor de utilizat, care oferă acces la o varietate de conţinut tematic şi aplicaţii atât pentru utilizatorii individuali, cât şi companii. Serviciul permite utilizatorilor să acceseze în timp real, prin intermediul telefonului mobil, site-uri cu informaţii diverse (ştiri, sport, vreme, hărţi, divertisment, informaţii financiare, cumpărături online, tonuri de apel, jocuri). De asemenea, serviciul permite acces la e-mail sau la alte aplicaţii oriunde, oricând, doar printr-o atingere de buton.
Pina acum, v-am spus, pe scurt, istoria COSMOTE in imagini. Partea interesanta nu este asta. Ca in orice campanie agresiva care se respecta, au fost lansate pe piata si o serie de clipuri. Iata o mica selectie din multitudinea care ne-au amuzat, ne-au enervat sau ne-au lasat indiferenti. Enjoy!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu