marți, 11 decembrie 2007

Sa ne spalam creierul cu Colgate! Andreea Archip

N-a inceput cu primul doctor stomatolog, nici nu are aceeasi virsta cu faimosul Domn Castor. Cu toate acestea, afacerea Colgate are o vechime de peste 200 de ani. In 1806, Wiliam Colgate a inceput o afacere cu sapunuri si luminari pe Dutch Street din New York. 11 ani mai tirziu apare prima reclama la Colgate intr-un ziar din New York, iar din 1820, afacerea Colgate devine una de masa, prin infiintarea unei fabrici. La inceput, Colgate era departe de pasta de dinti cunoscuta astazi, de fapt se referee in special la esente parfumate si sapunuri, primul sapun parfumat fiind marca inregistrata a acestei companii.


Abia in anul 1896 Colgate vine pe piata cu prima pasta de dinti in ambalaj tubular, intr-o forma asemanatoare cu cea pe care o stim noi astazi. Colgate a mers mina in mina cu la fel de cunoscuta marca de cosmetice, Palmolive.










Cind a implinit un secol de existenta, in 1906, Colgate & Company scotea pe piata peste 100 de produse. In 1911, Colgate distribuie gratuit in scoli peste doua milioane de tuburi de pasta de dinti si periute, intr-o campanie pentru igiena orala. In 1920, Colgate incepe sa distribuie si in Europa. Din 1990 si pina in prezent, Colgate se implica in diverse campanii de igiena si dupa cum prea bine se stie, produsele au fost foarte bine absorbite si pe piata romaneasca.

Istoria in imagini a companiei se poate viziona la:
http://www.colgate.com/app/Colgate/US/Corp/History/HistoryVideo.cvsp





Una dintre primele reclame la Colgate avea ca principal subiect seductia: la Soda Shop te faceai remarcata nu pentru ca aveai fusta mai scurta, era poate nepermis in anii 1950. Nu era insa nepermis sa ai niste dinti "coala de hirtie" datorita mastodontului pastei de dinti.



Tot cam in aceeasi perioada, mai era un public tinta pe care compania Colgate il avea in vedere: "kinderii". Un desen animat le putea "improspata respiratia".






La fel de luati in vizor erau copiii si in anul 1980, cind faceau toti sir indian si dansau de mama focului de dragul pastei de dinti cu gust "deosebit". Pentru cei mici era foarte important sa stie ca nu strimba din nas din cauza gustului chimic al unei paste de dinti. Era pentru prima data cind prichindeii nu se suparau cind ii ridica cineva dimineata din pat. Vedeti puterea reclamei? Sigur ca da...






De aici n-a mai fost mult pina la doctorul care de cind a descoperit Colgate recomanda tuturor, vinzatoarei de la chioscul cu cafea si tigari, bautorilor de Coca Cola. In fine, multumita Asociatiei Medicilor Stomatologi de oriunde, o reclama seaca, cu sfaturi, primite sau nu de public, isi faceau datoria sa propovaduiasca in continuare puterea de albire a dintilor, combatere a cariilor, cine stie, poate si calmare a durerii de cap. Orice e posibil.




Colgate a lansat pe piata ulterior mai multe tipuri de pasta de dinti: Total, Total 12, Sensitive, care au fost primite fara nici un efort prea mare. Era clar, intr-o lume in care totul are o viteza ametitoare, trebuie neaparat ai o pasta de dinti care sa lucreze in acelasi timp cu tine. De atunci am inceput sa ne inchinam la Colgate Total 12. Cu Max Fresh si Max White ne-am convins, dintii sint cea mai buna carte de vizita. Colgate ne-a dat un pont bun.












Cind se pune problema calciului, trebuie sa te gindesti de doua ori, la fel cum suna postasul. Deci, ce inmoaie scoica sau ce "penetreaza aceasta bucata de creta" e bun pentru dintii tai. Colgate si atit.






Astfel, nici nu mai conteaza ca reclamele sint cam proaste, concurind indeaproape cu cele la detergenti. Trebuie sa-ti cumperi pasta de dinti indiferent cum e vremea la Paris, Roma, ai nevoie pur si simplu. Cind intri intr-un supermarket, e mai comod sa cumperi Colgate din prima decit sa te mai gindesti la alte marci. Pentru toti cei care au fost convinsi macar o data de pledoariile la reclamele Colgate, am o intrebare? Stie cineva ce face domnul Castor? Nic, bea un Budai cu marmota.



Niciun comentariu: