Numele de Nivea vine de la “nivius” din latina, care inseamna “alba ca zapada”.Situatia grea determinata de primul razboi mondial a ingreunat producerea si promovarea de produse, dar a fost punctul de plecare pentru miscarea de emancipare a femeii.
În 1924 s-a luat decizia modernizării fundamentale a brand-ului pentru prima relansare din istoria marketing-ului. Schimbarea cea mai radicală a fost cea a modelului cutiei. Scrisul cursiv, delicat şi marginea fantezistă pe fond galben au fost înlocuite cu o cutie albastră pe care era scris „NIVEA CREME” cu litere mari şi îngroşate, cutie care a devenit celebră. Reclama a ieşit şi ea din tradiţional. Reclamele prezentau băieţii „NIVEA”, trei băieţi sănătoşi al căror aspect a câştigat inimile femeilor în timp ce transmiteau noul mesaj – NIVEA alegerea ideală pentru întreaga familie. In anii ’30 gama s-a extins cu produse destinate protejarii pielii in aer liber, precum lotiunile de plaja.
Toata campania se baza pe ideea universalitatii. Crema era destinata oricarui tip de piele,oricarei persoane. Frumuseţea şi îngrijirea feţei au rămas obiectivele majore alături de mediul exterior, şi acestea erau înscrise pe cutie cu moto-ul: „ Pentru casă şi sport”.
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, publicitatea era condusă dr Elly Heuss-Knapp. Datorită eforturilor acesteia mesajul NIVEA a rămas liber de ideologia nazistă. În schimb, spoturile publicitare care prezentau fetele NIVEA cu părul scurt şi echipament sportiv au scos în evidenţă normalitatea într-o perioadă marcată din ce în ce mai mult de nesiguranţă, suferinţă şi lipsuri.
In anii ’60 Publicitatea NIVEA reflecta noua libertate, prezentând familii fericite la mare şi tineri la schi. NIVEA proteja pielea contra excesului de soare, vânt şi frig. În special, un bronz bun devenise un simbol important al sănătăţii şi al libertăţii.
Deceniul urmator testele independente au demonstrat că NIVEA nu avea egal, iar publicitatea a subliniat acest lucru. Mesajul era „Doar Eu” – în locul unor creme foarte scumpe. In anii ´80 lumea a devenit o piaţă globală şi NIVEA o adevărată marcă universala.
In anii ’60 Publicitatea NIVEA reflecta noua libertate, prezentând familii fericite la mare şi tineri la schi. NIVEA proteja pielea contra excesului de soare, vânt şi frig. În special, un bronz bun devenise un simbol important al sănătăţii şi al libertăţii.
Deceniul urmator testele independente au demonstrat că NIVEA nu avea egal, iar publicitatea a subliniat acest lucru. Mesajul era „Doar Eu” – în locul unor creme foarte scumpe. In anii ´80 lumea a devenit o piaţă globală şi NIVEA o adevărată marcă universala.
Ca o ploaie calda de vara:
Si acum, toata lumea Nivea:
Si ce sugereaza mai bine universalitatea unei marci decat un model de talie internationala...
In Europa, spoturile publicitare au fost cam aceleasi axate pe ideea unei pieli frumoase si ingrijite oferite de produsele Nivea .
Polonia
Nici in ceea ce priveste campania din Asia lucrurile nu stau foarte diferit, pentru ca frumusetea e aceeasi peste tot, nu?
NIVEA şi-a extins liniile de producţie pentru a oferi o gamă de produse cosmetice completă, atât pentru îngrijirea întregii familii cât şi pentru cea individuală.
In prezent, gama Nivea cuprinde toate produsele de ingrijire corporala, de la deodorante la sampon, balsam si de la balsam de buze la creme antirid. Acestea din urma au fost in centru actiunii de promovare in anul 2007, vedeta fiind bineinteles Q10 Plus si DNAge.
Chiar de la inceput, Nivea nu s-a adresat in exclusivitate femeilor si a avut grija sa dea de inteles ca ingrijirea pielii e la fel de esentiala si pentru barbati.
Uite si ceva nepromovat la noi, dar destul de apreciat in Germania.
Sloganurile Nivea sunt simple si cuprind aproape de fiecare data cuvantul frumusete, subliniind faptul ca ingrijirea Nivea este tot ce trebuie pentru a avea o piele frumoasa indiferent de imprejurare sau varsta.
1914: Nivea zur Hautpflege (Nivea pentru ingrijirea pielii)
2003: All you need!
2007: Beauty is...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu