Tot ce nu stim noi despre Coca Cola se pastreaza in continuare ca un secret de stat. "Siropul" Coca Cola este livrat de-acolo de unde se zice ca a inceput totul, in fabricile de imbuteliere din toata lumea, unde este "chivernisit" cu apa gazoasa si zahar, dupa gustul fiecarei natii. Romanul bea o Coca Cola mai dulce, doar asa se potriveste cu felurile noastre de mancare. Grija aceasta a potrivirii cu obiceiurile locale vine din alta preocupare: daca ai creat un fenomen in intreaga lume, atunci trebuie sa ai o strategie prin care fiecare din consumatori sa simta ca o Coca Cola se face special pentru el, pentru nevoile lui. Si atunci au aparut "subprodusele" sau "variatiile" de produs. Coca Cola Zero s-a introdus pe piata pentru a raspunde unei cerinte din partea consumatorului, dar si pentru a contracara "acuzele de sanatate". "Zero Zahar" a insemnat si zero probleme. Pe aceasta idee s-a gindit si campania publicitara pentru acest produs care pastreaza tenta sociala: oamenii sint protagonistii si nu sticla de Coca Cola.
Cineva se gindeste sa ne fie noua bine. Zero zahar e bun pentru cei care se gindesc la sanatatea lor; odata partea cu starea de bine rezolvata, atunci poti sa te gindesti la cum trebuie sa iti traiesti viata asa cum ti-ai dori.
Apare apoi ideea efectului Coca Cola, acea combinatie mereu miraculoasa de substante care niciodata nu apare cu alte lamuriri decit cu dovada in imagini ca "pur si simplu se intimpla", si care iti da puteri de Superman. Sa faci astfel incit sa ti se intimple lucruri ireale, sa iti schimbi dintr-odata starea de spirit.
Textul de reclama este facut pe acelasi model care asigura clientul de faptul ca produsul pastreaza mereu aceeasi "savoare"; punctul forte este traditia, renumele care este pastrat si folosit ca o emblema de necontestat. Si totusi surpriza unui produs nou cum e Coca Cola Zero este insotita si de sloganul "aceeasi savoare dintotdeauna". Coca Cola "vindeca" esecurile, dezamagirile.
Campaniile publicitare Coca Cola urmeaza modelul temelor sociale si schema: nu o zicem noi, ci ei. Personajele sint reprezentative, protagonistul e cel de linga noi, dar povestea este cea care este dusa uneori spre fabulatie, dar si atunci acceptam partea magica prin care ne lasam mintiti, dar frumos.
Campania cu "Zero" a dat idei, o realizare in plus pentru Coca Cola, semn ca mesajul publicitar a avut impact si ca va ramine in memoria consumatorilor.
Coca Cola reprezinta la momentul actual o industrie; compania se lauda cu faptul ca ei au dat ideea ca Mos Craciun sa poarte culorile alb si rosu. Si de-atunci o tin tot intr-o poveste cu gust de nota zece si oameni sanatosi si fara probleme de viata.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu