duminică, 9 decembrie 2007
La volanul unui Peugeot cu Raluca Lupuca
Peugeot
Masinile marca Peugeot atrag atentia datorita ingeniozitatii designerilor francezi, datorita elegantei cu care alearga pe strazi, datorita spatiozitatii, proportiilor bine gandite. Conceptul de frumusete, indiferent de domeniul de referinta, era definit undeva in felul urmator: frumos este acel lucru care nu are nevoie de nimic in plus si de la care nu trebuie sa indepartezi nimic. Asa este Peugeot si aceasta idee este evidentiata inclusiv in campaniile lor publicitare si vom analiza acest aspect, nu inainte de a nota cateva date privind istoria leului heraldic.
Leul heraldic pe care il recunoastem toti astazi a cunoscut o serie de transformari inncepind cu 1847 si pina in 2002, cand a intrat in forma actuala. Istoria familiei si a companiei Peugeot sunt direct legate de regiunea Montbeliard, din estul Frantei. Leul, simbolul marcii, este prezent pe emblema provinciei Franche-Comté, locul de nastere al familiei. Peugeot este in egala masura o aventura industriala si umana. Este istoria unei familii ce a reusit sa se adapteze modificarilor fiecarei perioade.
De la primele triciclete si pana la cele mai recente modele, compania identificata prin simbolul felin a devenit rapid unul dintre cei mai renumiti producatori francezi, urmatorul pas fiind patrunderea pe piata internationala.
Aceasta ar fi istoria timpurie a companiei franceze. Astazi, Peugeot este una dintre marcile care s-au impus pe piata internationala a automobilelor. Toata lumea isi doreste un Peugeot ( eu sigur DA) si cred ca va mai amintiti una dintre cele mai inspirate reclame la Peugeot: Peugeot 206.
Mesajul este foarte clar: a avea un Peogeot iti confera un statut, esti cu siguranta cel mai cel si cel mai indreptatit sa te afisezi in lume la volanul unei astfel de masini, si… nu conteaza ca vorbim despre lumea araba, europeana sau asiatica. Peugeot este pentru oricine si te transforma in ochii proprii si in ochii celorlalti.
Perfectiune - Intr-o lume imperfecta, Peugeot este singurul perfect.
Creativitate - Este una dintre reclamele cele mai creative ( ma refer strict la reclamele la masini) datorita faptului ca se imbina tehnica graficii cu clipul propriu zis.
Care este publicul tinta al campaniilor lor publicitare? Am zice ca barbatii, cei care (no offense) transforma intr-un fetis o astfel de “frumoasa pe patru roti”. Insa, ce ar face barbatii cu masinile daca nu ar exista femeile pentru a le impresiona? Ei bine, un barbat la volanul unui Peugeot este cu siguranta mult mai atragator, mai impunator, mai “leu”.
Placerea de a conduce un Peugeot transpare din reclama la modelul special creat pentru curse – Peugeot 407 Sillouette.
Frumusete - Bineinteles, intr-o reclama la masini nu vor lipsi femeile frumoase, care, culmea! sunt eclipsate de masinile Peugeot!!!
Pragmatism – imbinarea perfecta intre eleganta si idei practice.
Inovatie – oricare ar fi pretul (inteles aici ca sacrificiu), un Peugeot merita; iar, in plus, aceasta reclama dezvolta si o alta viziune asupra publicului tinta: de data aceasta, femeile sunt cele prinse in mreje. Things change!
Legatura stransa dintre om si masina
Putina nebunie, multa creativitate si… legea atractiei universale
Forta
O reclama care a fost difuzata si pe canalele tv romanesti o perioada.
Noul Peugeot – mai puternic, mai stapan pe situatie, pregatit pentru orice.
De remarcat, ca o constanta a reclamelor la Peugeot, cuvintele putine sau chiar inexistente, mesajele transmise prin intemediul muzicii, a personajelor si a mimicii acestora, prin intermediul imaginilor tari.
Surse: www.youtube.com, www.peugeot.com, www.peugeot.fr, www.wikipedia.com
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu