De la „Brad’s Drink” la Pepsi-Cola
In anul 1893, Caleb Bradham, un tanar farmacist din New Bern, Carolina de Nord, face primele incercari pentru a obtine o bautura carbogazoasa (o combinatie intre apa minerala, zahar, vanilie, uleiuri rare si cola nuts) licoare ce va purta numele de „Brad’s Drink”. “Bautura lui Brad” era facuta din apa minerala, zahar, vanilie, uleiuri rare, pepsin si nuci de cola.
Cinci ani mai tarziu, la 28 august 1898, Caleb se gandeste sa redenumeasca bautura sa. Numele ales va fi Pepsi-Cola datorita pepsinului si nucilor de cola folosite in reteta si va fi inregistrat la U.S. Patent Office, Washington D.C., in anul 1902. In acelasi an, numele de Pepsi-Cola va aparea pentru prima data in presa, in publicatia New Bern Weekly Journal.
Un secol de istorie al unuia dintre brandurile care definesc societatea americana: sperante, caderi rasunatoare, reveniri greoaie in coada concurentei si victorii asumate ca-n urma unui razboi civil. Final fericit: stabilitate in fruntea pietei de consum si venituri de zeci de miliarde de dolari.
Pepsi a facut istorie cu reclamele sale.
Putina lume stie faptul ca Pepsi este inventatoarea promovarii prin celebritati, lucru pe care il face incepand din 1922.
Pepsi s-a bucurat de o lunga perioada de asociere a imaginii cu cea a celor mai mari fotbalisti si cantareti din lume, care au reprezentat cu succes pozitionarea brandului “Dare for more”. Printre acestia se numara: David Beckham, Thierry Henry, Ronaldinho, Roberto Carlos, Raul Gonzales, Fernando Torres, Rafael Van Der Vaart, Crespo, Lampard, Nesta si Christina Aguillera.
Anul 2004. O noua reclama la Pepsi. Reclama e de efect. Pentru ea au fost cooptate mari staruri ale muzicii. Amazoanele sunt Pink, Beyoncé, Britney Spears. Iar imparatul este Enrique Iglesias. O prima intrebare: Si-a îndeplinit aceasta reclama misiunea? Adica, i-a convins pe oameni sa bea mai mult Pepsi? Dupa toate probabilitatile, da.
In 2005 Pepsi Football s-a evidentiat cu o noua reclama, “Surf”, avandu-i in centru pe David Beckham, Thierry Henry, Roberto Carlos, Raul Gonzales, Ronaldinho, Fernando Torres si Rafael Van Der Vaart.
Celebra Christina Aguilera a devenit, de asemenea, imaginea Pepsi Music in 2006. Gustul Spiritului Tanar este comunicat prin intermediul tuturor initiativelor si activitatilor Pepsi, introducand ideea de tinerete, creativitate, modernitate, descoperire si putere, toate fiind intalnite in propozitia “Dare for More” (Indrazneste mai mult).
Pepsi lanseaza in 2007 o noua campanie de imagine pentru cele doua branduri - pereche No Sugar: Pepsi Max, cu target masculin, si Pepsi Light destinat femeilor - un cuplu infailibil si fara pic de zahar.
In anul 1893, Caleb Bradham, un tanar farmacist din New Bern, Carolina de Nord, face primele incercari pentru a obtine o bautura carbogazoasa (o combinatie intre apa minerala, zahar, vanilie, uleiuri rare si cola nuts) licoare ce va purta numele de „Brad’s Drink”. “Bautura lui Brad” era facuta din apa minerala, zahar, vanilie, uleiuri rare, pepsin si nuci de cola.
Cinci ani mai tarziu, la 28 august 1898, Caleb se gandeste sa redenumeasca bautura sa. Numele ales va fi Pepsi-Cola datorita pepsinului si nucilor de cola folosite in reteta si va fi inregistrat la U.S. Patent Office, Washington D.C., in anul 1902. In acelasi an, numele de Pepsi-Cola va aparea pentru prima data in presa, in publicatia New Bern Weekly Journal.
Un secol de istorie al unuia dintre brandurile care definesc societatea americana: sperante, caderi rasunatoare, reveniri greoaie in coada concurentei si victorii asumate ca-n urma unui razboi civil. Final fericit: stabilitate in fruntea pietei de consum si venituri de zeci de miliarde de dolari.
Pepsi a facut istorie cu reclamele sale.
Putina lume stie faptul ca Pepsi este inventatoarea promovarii prin celebritati, lucru pe care il face incepand din 1922.
Pepsi s-a bucurat de o lunga perioada de asociere a imaginii cu cea a celor mai mari fotbalisti si cantareti din lume, care au reprezentat cu succes pozitionarea brandului “Dare for more”. Printre acestia se numara: David Beckham, Thierry Henry, Ronaldinho, Roberto Carlos, Raul Gonzales, Fernando Torres, Rafael Van Der Vaart, Crespo, Lampard, Nesta si Christina Aguillera.
Anul 2004. O noua reclama la Pepsi. Reclama e de efect. Pentru ea au fost cooptate mari staruri ale muzicii. Amazoanele sunt Pink, Beyoncé, Britney Spears. Iar imparatul este Enrique Iglesias. O prima intrebare: Si-a îndeplinit aceasta reclama misiunea? Adica, i-a convins pe oameni sa bea mai mult Pepsi? Dupa toate probabilitatile, da.
In 2005 Pepsi Football s-a evidentiat cu o noua reclama, “Surf”, avandu-i in centru pe David Beckham, Thierry Henry, Roberto Carlos, Raul Gonzales, Ronaldinho, Fernando Torres si Rafael Van Der Vaart.
Celebra Christina Aguilera a devenit, de asemenea, imaginea Pepsi Music in 2006. Gustul Spiritului Tanar este comunicat prin intermediul tuturor initiativelor si activitatilor Pepsi, introducand ideea de tinerete, creativitate, modernitate, descoperire si putere, toate fiind intalnite in propozitia “Dare for More” (Indrazneste mai mult).
Pepsi lanseaza in 2007 o noua campanie de imagine pentru cele doua branduri - pereche No Sugar: Pepsi Max, cu target masculin, si Pepsi Light destinat femeilor - un cuplu infailibil si fara pic de zahar.
Surse
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu