marți, 4 decembrie 2007

Sexualitatea ca marca inregistrata - CK One, de Catalina Sculita




Cine sustine ca CK One este un simplu parfum se insala amarnic. Lansat in 1994, produsul ce poarta semnatura Calvin Klein a dat noi valente industriei parfumurilor din S.U.A, designerul demonstrind inca o data ca moda, industria frumusetii si arta nu sint nici pe departe independente una de alta.



CK One este primul parfum unisex sustinut de o campanie publicitara uluitor de indrazneata. Sexualitatea si nuditatea sint plasate in prim-plan, rolurile principale din reclame fiind incredintate unor modele adolescentine. Este pentru prima data cind un designer desfiinteaza pentru totdeauna pudibonderia din industrie.


Ideile sale n-au fost lipsite de reactii contradictorii. Iata un exemplu de reclama interzisa la Ck jeans:



Tot la inceputul anilor ’90, produsele CK au fost comercializate pe plan international, Europa fiind una dintre cele mai puternice piete de desfacere ale brandului.

Campania publicitara CK One a fost incredintata uneia dintre cele mai prestigioase agentii, Wieden & Kennedy, cea care a construit printre altele si imaginea companiilor: Coca-Cola, Microsoft si Nike.







Una dintre cele mai viabile piete: Internetul (http://stores.ebay.ca de exemplu).



surse:

http://www.fashion.at/who/calvin1.htm

www.youtube.com

http://www.calvinklein.com/

http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/people/k/calvin_klein/index.html?offset=70&s=newest

Niciun comentariu: